Androidworld
Androidworld

Wi-fi verificatie fout - onjuist wachtwoord

#1 26-01-2013 19:17

risicoman
risicoman
Ingeschreven: 26-01-2013
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Beste

Ik gebruik modem wireless-N Broadband router Model: WRT160N + galaxy S3 Jellybean 4.1.
Wanneer ik connectie wil maken komt er steeds “verificatiefout - onjuist wachtwoord”.
Ik heb ongeveer alle instellingen aangepast aan router (WEP, WPA & WPA2 - TKIP of AES/ AES) zowel handmatig als WIFI - protected setup) aangepast waar ik als “leek, lees als geen IT'er” aan durf prutsen… steeds hetzelfde effect… namelijk, verificatiefout/ onjuist wachtwoord.

Als ik zonder beveiliging instel kan ik zonder meer op de WIFI… Dus op zich werkt het wel… heb al gelezen dat er veel problemen zijn. Heb al sommige zaken geprobeert de *#0011#, bepaalde instellingen uit/aanzetten etc… maar niets helpt.

Enige suggesties waar ik heb over gekeken? Op het werk lukt het zonder meer via wachtwoord op andere router.
Alvast bedankt.

PS, wachtwoord heb ik tig keer aangepast met en zonder hoofdletters etc…

———- Update van bericht ———-

onderstaande reactie van Martijns3 heb ik ook toegepast, buiten de reset van toestel en de wifi analyser… dacht ik te kunnen uitsluiten vermits het zonder beveiliging/wachtwoord wel vlot werkt…

beste leden,

ik heb al heel veel gedaan om dit probleem proberen om te lossen.
er zijn verschillende problemen met de WiFi op de galaxy s3.

ik heb nu denk ik de oplossing gevonden. het werkte nu wel, hopelijk ook op lange duur.

hier zijn verschillende stappen die je kan volgen om je WiFi probleem op te lossen.

1. *#0011#
1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op WiFi
4. onderaan de lijst staan "WiFi power save mode"
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

2. de samsung service heeft mijn toestel een reset gegeven.
1. zorg dat je een backup heb! verloren bestanden zijn eigen risico!
2. reset je telefoon door naar instellingen te gaan -> back-up maken en terugzetten -> standaard gegevens herstellen.
eigen risico!

3. geavanceerde WiFi instellingen.
1. ga naar instellingen -> WiFi -> optie knop -> geavanceerd ->
2. zorg dat netwerkmeldingen aan staat
3. zorg dat Wi-Fi ingeschakeld laten in.. op altijd staat.
4. zorg dat controleren op internetservi.. op aan staat.

4. de router instellingen veranderen.
als niks hier boven heeft geholpen heb je of een nieuw toestel nodig of je hebt een router op verkeerd kanaal.
dit houd in dat het kanaal te druk is en je telefoon problemen heeft om erop te komen. hoe los je dit op? volg de stappen.

1. download in de app store "WiFi analayzer"
- deze app laat een overzicht zien van de WiFi kanalen in de buurt en met een rating overzicht welk kanaal goed is om te gebruiken.
2. start de app en kijk welk kanaal goed is voor jouw WiFi. ( lees anders de WiFi analyzer handleiding )
3. ga op je pc die is verbonden met het internet en typ in bij windows progamma of bestand zoeken : cmd.
4. open het cmd venster en typ in : ipconfig /all
5. zoek naar je standaard gateway ip.
6. open webbrowser en typ daar je ip in bv: 192.4.3.19
7. je komt nu bij je router instellingen ( verschilt per merk )
8. hier kan je ergens bij je instellingen een kanaal veranderen. dit staat meestal op auto. maar zet hem op het kanaal waar die volgens de WiFi analazyer app het beste op werkt ( meerdere kanalen kunnen goed zijn )
9. als dit het probleem nog niet heeft opgelost moet je misschien je “bandwith” van je router hoger zetten bijvoorbeeld naar 40MHZ.

Bijgewerkt (24-04-2013 16:12)