Androidworld
Androidworld

#11 24-11-2012 09:55 uur

Het_ratje
Het_ratje
Ingeschreven: 02-12-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Snap nu eigenlijk niet zo wat je nu precies wilt? Nee, ROMs van een SGS2 kun je niet op een SGS3 draaien en vicr versa. Je kunt wel kijken of je een uniforme ROM kunt draaien, bijvoorbeeld CM10 kun je op de SGS1, SGS2 én SGS3 krijgen, maar zijn wel totaal VERSCHILLEND aan elkaar (lees: modelspecifiek). Maar probeer anders even concreet aan te geven wat je nu wilt, wat je mist etc.

Bijgewerkt (24-04-2013 15:54)

#12 24-11-2012 22:25 uur

Jantje_5
Jantje_5
Ingeschreven: 12-05-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Het ratje;360790
Snap nu eigenlijk niet zo wat je nu precies wilt? Nee, ROMs van een SGS2 kun je niet op een SGS3 draaien en vicr versa. Je kunt wel kijken of je een uniforme ROM kunt draaien, bijvoorbeeld CM10 kun je op de SGS1, SGS2 én SGS3 krijgen, maar zijn wel totaal VERSCHILLEND aan elkaar (lees: modelspecifiek). Maar probeer anders even concreet aan te geven wat je nu wilt, wat je mist etc.

Dat is nu waar ik altijd tegen aan loop Ik heb het in mijn hoofd maar kan dit niet goed verwoorden, Maar met dank aan de andere leden, Neem van mij aan dat als ik iets doe het (niet altijd in 1x keer) maar altijd wel lukt.

Maar mijn handicap speelt daar altijd een rol bij als ik dit van te voren wil opgooien.
Ik heb hier een vraag neergelegd en de reacties zijn duidelijk. Waarvoor mijn dank.
Ik ben bekend met CM10 die heb ik ook versleuteld (goed woord?) op de andere toestellen met eerder beschreven resultaat.
Maar om te beginnen ga ik nu eerst terug naar stock..

Ik wil mijn bevindingen wel melden maar wil niet dat mijn voorbeeld met auto,s worden vergeleken. Dat vind ik tijdverspilling.
Daarom heb ik vanaf dat ik lid ben amper niet geschreven maar begon het wel wel weer erg leuk te vinden (tot de auto's))
Maar dat jij, net zoals Johan, jij mij op de vingers tikken, dat motiveert een discussie. Net zoals ik vergeten was dat je SCS eruit moet gooien om weer toegang te krijgen tot alle Talen en daarmee was geholpen.

Ik zal er eens voor gaan zitten om het onder woorden te kunnen brengen.

Maar met een beetje hulp (van Friends)

Met dank voor de reacties, . .

Jan

Ik

Bijgewerkt (24-04-2013 15:54)

#13 04-12-2012 14:25 uur

Jantje_5
Jantje_5
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Beste forumleden,
Ik weet niet of dit bericht hier thuis hoort maar bij deze,

Toen ik drie weken geleden de S3 aanschafte vond ik er iets aan, maar kon dit niet verwoorden.
Nu vele stock, Roms en kernels verder probeer ik dit nu aan te geven.

Ik vond de S3 traag in het gebruik. Het scherm reageerde niet zoals ik dit had verwacht, de batterij duur was erg kort en kon veel programma’s niet werkend krijgen.

Bij het opstarten van de S3 draaide gemiddeld 28 applicaties mee op de achtergrond met een hoge stroom gebruik.
Bij andere roms en kernels was dit niet echt veel beter. Wat ik ook deed, .zoals Dalvik flasch wippen Fix Permission en ga zo maar door, het probleem bleef.

Ik ben eerst terug van V33.2 naar Stock gegaan van om even met een beetje werkende S3 hoe dit probleem op te lossen is.

Totdat ik vorige week aanliep tegen de V33.3.
Deze via CWM geïnstalleerd, . .helemaal in te regelen. Het probleem van GPS is er mee verholpen en het aantal applicaties bij start zijn 20.
Blij ben ik ook met de snelkoppeling applicatiebeheer op het bureaublad. Na regelmatig gebruik komen (na start) het aantal applicaties niet hoger dan 10. Wat dit betekend voor de accu duur kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik heb nu een verlies van 6% in 4 uur.
Theoretisch zou ik 2 dagen moeten kunnen draaien.

Nood:
Mijn gebruik is, mail controle om de vijf min, gemiddeld 1 uur videoclips draaien, een uurtje of 2 spelletjes zoals Templerun en Ruzzle. Op de achtergrond draaiend, Gmail, Whatapp, en Viber.

Ik ben nog niet uitgetest en ben nog bezig hier en daar programs aan te passen en zal dit op het forum delen ( begrijpbare taal)

Wat me direct brengt bij het volgende,
Alle GPS programma’s zoals, Tomtom, Copilot, Sygic en vele anderen werken niet.
Dat deed het vanaf de originele stock ook al niet.

Wat wel perfect draait is, Navigatie van Google en WAZE (een prachtig up-to-date navigatie)
Dus feitelijk heb ik één van de anderen niet (meer) nodig maar de vraag blijft wel, . . .??

Voor de volledigheid, Ik draai nu met;

V 33.3
Kernel 3.0.31 SMP Preempt.

Wil nog wel even spelen met Siyah Kernels.

Nog bedankt voor de reacties,

Gr Jan

Bijgewerkt (24-04-2013 15:58)

#14 04-12-2012 16:14 uur

JohandeJong
JohandeJong
Uit: Leeuwarden
Ingeschreven: 13-01-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 7 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Met je aanduiding V33.3 bedoel je denk ik de Omega rom.
Advies: blijf gewoon bij de stock kernel zoals bij Omega meegeleverd. De Siyah kernel (en anderen) veroorzaken toch hier en daar wel wat conflicten.
De navigatie programma's zouden gewoon moeten werken. Misschien heb jij (te) oude versies ofzo geprobeerd?
Weet niet wat jij bedoelt met de snelkoppeling “Applicatiebeheer” maar in feite maakt het niet uit hoeveel apps er in het geheugen aanwezig zijn. Die staan daar alleen maar om snel weer te kunnen starten. In Android geldt: ongebruikt geheugen is weggegooid geheugen.

#15 04-12-2012 22:32 uur

Jantje_5
Jantje_5
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ja Omega ROM, wat betreft de programma's,Copilot zou kunnen maar de TomTom is geen oude maar nieuw.
Ik bedoel een snel koppeling van taskmanager. erg prettig.

Toestel voelt goed en snel aan. Ik heb na mijn eerste schrijven (14.30) de S3 haast niet uit handen gehad en de batterij staat nu op 48%
vanaf vanochtend 10.00. veel ged'load en extreem veel en maximaal benut.(misbruikt)

Ik ga eerst (maar weer) een back-up maken en er een tijdje mee spelen.
Zal zeker je advies meenemen en de kernel (even) stock laten bij deze Rom.

Johan, Dave, Lee, Ratje en anderen erg bedankt,
Ik weer terug naar de achtergrond.

Nog een ding, zal ik deze discussie opheffen of laten staan?

Erg bedankt allemaal, :thumbs:

Gr

Jan

#16 04-12-2012 22:46 uur

JohandeJong
JohandeJong
Uit: Leeuwarden
Ingeschreven: 13-01-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 7 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Wat TomTom betreft lees dit: TomTom voor Android nu beschikbaar voor praktisch alle toestellen Androidworld
Misschien had je toch een versie die niet op de S3 werkt?
Wat betreft deze draad: die staat er nu eenmaal. Alleen een moderator kan deze stopzetten of zelfs verwijderen maar dat is niet gebruikelijk.