Androidworld
Androidworld

How-To Root je S3 voor beginnelingen/Noobs [VIDEO] [2]

#1 18-10-2012 23:53 uur

DaveDH
DaveDH
Uit: Den Haag
Ingeschreven: 07-11-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 4 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Voorwoord
Mijn mede forum gebruiker L4rko heeft al eerder een How-To geschreven over het Rooten van je S3 .Hier is de link Deze manier is verder prima maar ik vind deze manier nogal omslachtig . Ook lees ik dat er een aantal mensen op bepaalde dingen stuiten die makkelijk voorkomen kan worden . Vandaar dat ik deze How-To schrijf .

Deze How-to is uitraard op eigen risico ! Ik ben nergens verantwoordelijk voor ! Deze How-To is alleen voor de Samsung Galaxy S3 GT-I9300 ! Maar bij problemen zal ik en denk ik ook andere mensen hun best doen om je te helpen . Lees alles tot op de letter en volg ook alle stappen . Ga zelf niet aanrommelen . Bij twijfel styel hier je vraag !Mocht er iets mis gaan let er dan goed op wat je hebt gedaan en wat voor meldingen je krijg in de message board van Odin . Dit kan je noteren door met je muis naar het witte vakje te gaan , je linkermuisknop ingedrukt houden en dan alle tekst selecteren/blauw maken , dan op het blauwe drukken met je rechter muisknop en dan kopieren , en dat kopieren naar een kladblok bestand en dat dan weer ergens opslaan waar jij het weer terug kan vinden . En ook belangrijk : zoals je weet verlies je hiermee zeer waarschijnlijk je garantie als de providers/ samsung service point dit op je toestel ziet , als je deze brengt voor reperatie !

Dit bestand komt met de apps die men nodig heeft voor Roottoegang te geven aan apps . De apps zijn SuperUser en CWM manager .

Oke hier gaan we !

Stap 1: Bestanden binnen halen .
Hier gaan we eerst wat bestanden downloaden. Deze bestanden hebben we nodig om jouw telefoontje van Root toegang te voorzien . Je hebt niet veel nodig , slechts 2 dingen .Het eerste is het bestand waarmee je root toegang krijgt . Dit heeft Chainfire gemaakt , voor meer informatie kan je op deze link klikken .We gebruiken nu CF-Root-SGS3-v6.4.tar . Zoals je vast wel hebt gezien is een .tar bestand . je computer zal dit kunnen herkennen als een .zip bestand maar dit maakt verder niets uit ! .Om het bestand te downloaden moet je op deze link klikken . Dit bestand moet je ergens opslaan waar je dit makkelijk weer kan terug vinden , ik adviseer je bureaublad .Met dit gedownloadde bestand doe je verder niets ! Dus niet uitpakken of iets dergelijks . Downloaden ,opslaan en verder niets . Het tweede dat we nodig hebben is het programma om dit bestand te Flashen/installeren . Dit programma heet Odin3 . Er zijn meerdere versies van Odin maar ik heb begrepen dat Odin3 speciaal voor de S3 is dus vandaar dat ik ook deze aanbied . Om odin te downloaden kan je op deze link klikken . Het bestand wat jullie nu downloaden is een .zip bestand en het heet Odin.zip .Je slaat dit op op een plek waar je dit kan terug vinden . Ik adviseer je bureaublad . Dit pakken jullie ( met bijvoorbeeld Winrar (die je hier kan downloaden Download WinRAR 4.11 (32-bit) - FileHippo.com )je klikt dan dus op het gedownloade bestand: Odin.zip , met je rechtermuisknop , dan krijg je een menu , en dan kies je : extract to Odin/
5753
. Nu krijgen jullie een map te zien met diverse bestanden . Verander of verplaats geen van deze bestanden en laat deze staan !

Zo nu hebben jullie alle bestanden .
Nu gaan we alles klaarzetten

Stap 2:Alles klaar zetten .
We gaan nu alles klaar zetten . Zorg ervoor dat je toestel opgeladen is tot minimaal 75% , het liefst helemaal vol .Je start nu Odin3 op , dit doe je door te dubbelklikken met je linkermuisknop op het bestand Odin3 v3.04.exe . Je zal nu een menu te zien krijgen dat er zo uit ziet :

5755

Je klikt nu op het vakje PDA . Dit geeft je de mogelijkheid om door te zoeken tussen je bestanden . Je navigeert nu naar de plek waar je het bestand CF-Root-SGS3-v6.4.tar hebt opgeslagen . In ons voorbeeld dus je bureaublad . Hier dubbelklik je op . En dan ziet je scherm er als volgt uit
Nu Zet je je S3 in de downloade mode . Dit doe je door je S3 uit te zetten en dan de volume down knop , de home knop en de Power button tegelijk ingedrukt te houden . Vervolgens krijg je een waarschuwings menu te zien en dan kies je voor Continue , dus dan moet je je Volume-up knop indrukken . Je ziet dan nu een gravend mannetje .

Je sluit nu je S3 aan met je USB kabel aan je PC . Odin zal nu in het Message board Added weer geven .Verder druk je nergens op en Repartition mag NIET aangevinkt staan !
5757
Druk nu op start en laat Odin zijn ding doen .

In het messageboard zul je nu steeds tekst zien verschijnen . Deze tekst geeft aan wat Odin3 nu aan het installeren is .
5756
Waneer Odin3 klaar is met Flashen zal het vakje boven in in groen worden en daarin zal Pass komen te staan . In het Message board zal completed komen te staan en je S3 zal nu gaan rebooten . Laat je S3 gewoon zijn ding doen . Je S3 zal nu opnieuw gaan opstartten en voila Je bent geroot !

Nawoord
Soms wilt Odin een beetje gek doen en zal de installatie niet correct zijn . eventuele oplossingen zijn : Opnieuw de procedure uitvoeren , Het bestand opnieuw downloaden , Odin opnieuw downloaden , andere USB poort . Dit zijn vaak de oplossingen voor als de installatie niet goed gaat .

Je S3 houd ook bij hoe vaak je je S3 Flashed / van software voorziet . Dit noemt men een Flashcounter . Deze Flash counter zie je wanneer je je S3 in downloade mode zet . Dit kan je resetten ( voor je garantie verhaal ) met behulp van de app Triangle away . Hier zal ik later op terug komen .

Deze root komt, zoals ik al zei, met 2 apps : CWM manager en SuperUser . SuperUser geeft apps die root nodig hebben toestemming/toegang . Dus als je deze root hebt geïnstaleerd en je installeerd vervolgens een app die root nodig heeft zoals bijv. Rootexplorer en/of TitaniumBackup etc. en je start deze app voor het eerst op komt SuperUser app te voorschijn en zul je op toestaan moeten klikken anders werkt deze app niet !

Succes ermee !

Bijgewerkt DaveDH (11-06-2013 00:45)

#2 19-10-2012 01:41 uur

Mr_Djoegoe
Mr_Djoegoe
Ingeschreven: 03-10-2012
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Goede guide! al heeft een echte noob liever een filmpje waar het precies wordt uitgelegd, zo heb ik het gedaan

Bijgewerkt (24-04-2013 15:43)

#3 19-10-2012 07:18 uur

DaveDH
DaveDH
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Nou wat Let je ? Maak er maar 1 . Als ie goed genoeg is zal ik hem erbij zetten .

#4 19-10-2012 07:40 uur

Joram
Joram
Ingeschreven: 08-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Mooi gedaan Dave

Scheelt verwarring mer de oude onslachtige manier:thumbup:
SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

#5 19-10-2012 09:14 uur

pensador
pensador
Ingeschreven: 26-08-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 3 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Topperrrrr!Nou nu moet het toch helemaal goed komen met iedereen lijkt me!

#6 19-10-2012 14:40 uur

bentley2009
bentley2009
Ingeschreven: 18-10-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
OMG Thanks!! Ik ga gelijk aan de slag

———- Update van bericht ———-

Yes volgens mij is het gelukt!! Heb een andere USB poort gebruikt, en die Odin versie van hierboven is anders als mijn vorige!
Ik zie nu tussen mijn apps te staan CWM Manager , geen SuperUser.. is dat goed?

Bij kernel versie staat nu:

3.0.15-928452

#7 19-10-2012 15:43 uur

lee
lee
Ingeschreven: 05-08-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Mr Djoegoe;348992
Goede guide! al heeft een echte noob liever een filmpje waar het precies wordt uitgelegd, zo heb ik het gedaan

De noobs kunnen natuurlijk ook zelf even wat onderzoek doen. er staan genoeg filmpjes op youtube

#8 19-10-2012 17:22 uur

JohandeJong
JohandeJong
Uit: Leeuwarden
Ingeschreven: 13-01-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 7 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
DaveDH;348982
Je S3 houd ook bij hoe vaak je je S3 Flashed / van software voorziet . Dit noemt men een Flashcounter . Deze Flash counter zie je wanneer je je S3 in downloade mode zet.
Nu heb ik al heel wat keren custom roms en custom kernels geflashed maar toch zie ik niets bijzonders in Download mode. Alleen het groene Android mannetje en de tekst Now Downloading, do not turn off target. Dus geen tellertje of wat dan ook.
Is dit, de flashcounter, nog ergens anders te zien?

#9 19-10-2012 18:04 uur

DaveDH
DaveDH
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
@Bentley , de app heet in je drawer SuperSU en het ziet er uit als # , dus de hashtag teken . Je kan testen of het goed is door een app te starten die roottoegang nodig heeft , apps zoals root Explorer ,titanium back-up .

@Johan ,

Wanneer je toestel helemaal origineel is, zie je het Download mode zoals ik beschreef . Wel bij mij in ieder geval . Of je flashcounter nog op een andere manier te controleren… geen idee misschien met de app triangle away ??

#10 19-10-2012 18:05 uur

Joram
Joram
Ingeschreven: 08-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Via Triangle away zie je je huidige counter. Die klopt voor geen reet want hij zegt 6x, terwijl ik qua aantal keer flashen over de 50 zit haha
SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1