Androidworld
Androidworld

#11 15-08-2012 18:14

jwhoutepen
jwhoutepen
Uit: Slagharen
Ingeschreven: 18-07-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 4 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Of je ingevoerde wachtwoord controleren. Is hoofdlettergevoelig.

Bijgewerkt (24-04-2013 15:25)

#12 16-08-2012 13:17

immin113
immin113
Ingeschreven: 25-10-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Beste Pasmel, dank voor je reactie
Ik heb app WIFI fixer geinstalleerd, maar priobleem blijft bestaan, heb even verbinding en vervolgens wordt ik er weer uitgegooid met melding verificatiefout.
vrgr Bert

#13 16-08-2012 17:10

Timelord
Timelord
Ingeschreven: 05-06-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Wij hebben het op onze LG: netwerkfout. Als ik dan de telefoon helemaal uitzet en dan weer aan, dan is het probleem (tijdelijk) opgelost.

Heel raar.

#14 17-08-2012 21:56

jeromebl
jeromebl
Ingeschreven: 20-03-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Nou ben iig blij dat ik niet alleen ben want ook ik werd gek van dit probleem. Ook ik ben ict-er en heb dus alles geprobeerd zoals hierboven met als extra nog 4 dagen op de testbank bij KPN. Helaas doet alles het daar prima maar thuis niet dus. Het is dus echt een S3 software probleem lijkt me. Wat me wel is opgevallen is dat ik wel verbinding blijf houden als ik praktisch bovenop het accesspoint blijf zitten?? Weet iemand al iets meer of kan dit gemeld worden bij Samsung??

Bijgewerkt (24-04-2013 15:26)

#15 02-09-2012 12:02

WeSSie72
WeSSie72
Ingeschreven: 18-08-2012
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
jeromebl;332449
Nou ben iig blij dat ik niet alleen ben want ook ik werd gek van dit probleem. Ook ik ben ict-er en heb dus alles geprobeerd zoals hierboven met als extra nog 4 dagen op de testbank bij KPN. Helaas doet alles het daar prima maar thuis niet dus. Het is dus echt een S3 software probleem lijkt me. Wat me wel is opgevallen is dat ik wel verbinding blijf houden als ik praktisch bovenop het accesspoint blijf zitten?? Weet iemand al iets meer of kan dit gemeld worden bij Samsung??

Ook ik kon met geen mogelijkheid verbinding maken met WiFi. Ik heb het vandaag kunnen oplossen door instellingen in mijn router te veranderen.
Heb het MAC filter op disable gezet en daarna de WPA Shared Key ( al die letters en cijfers ) er uit gegooid en er een persoonlijk wachtwoord in gezet. Mijn S3 maakt nu binnen no time verbinding met mijn router. Wel even opletten dat je voor de eventuele andere apparaten die draadloos via je router lopen ook het wachtwoord moet aanpassen.

Dit was voor mij de oplossing dus hopelijk heb jij er ook iets aan

Bijgewerkt (24-04-2013 15:31)

#16 25-01-2013 18:59

martijns3
martijns3
Ingeschreven: 25-01-2013
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
beste leden,

ik heb al heel veel gedaan om dit probleem proberen om te lossen.
er zijn verschillende problemen met de wifi op de galaxy s3.

ik heb nu denk ik de oplossing gevonden. het werkte nu wel, hopelijk ook op lange duur.

hier zijn verschillende stappen die je kan volgen om je wifi probleem op te lossen.

1. *#0011#
1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op wifi
4. onderaan de lijst staan “wifi power save mode”
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

2. de samsung service heeft mijn toestel een reset gegeven.
1. zorg dat je een backup heb! verloren bestanden zijn eigen risico!
2. reset je telefoon door naar instellingen te gaan -> back-up maken en terugzetten -> standaard gegevens herstellen.
eigen risico!

3. geavanceerde wifi instellingen.
1. ga naar instellingen -> wifi -> optie knop -> geavanceerd ->
2. zorg dat netwerkmeldingen aan staat
3. zorg dat wi-fi ingeschakeld laten in.. op altijd staat.
4. zorg dat controleren op internetservi.. op aan staat.

4. de router instellingen veranderen.
als niks hier boven heeft geholpen heb je of een nieuw toestel nodig of je hebt een router op verkeerd kanaal.
dit houd in dat het kanaal te druk is en je telefoon problemen heeft om erop te komen. hoe los je dit op? volg de stappen.

1. download in de app store “wifi analayzer”
- deze app laat een overzicht zien van de wifi kanalen in de buurt en met een rating overzicht welk kanaal goed is om te gebruiken.
2. start de app en kijk welk kanaal goed is voor jouw wifi. ( lees anders de wifi analyzer handleiding )
3. ga op je pc die is verbonden met het internet en typ in bij windows progamma of bestand zoeken : cmd.
4. open het cmd venster en typ in : ipconfig /all
5. zoek naar je standaard gateway ip.
6. open webbrowser en typ daar je ip in bv: 192.4.3.19
7. je komt nu bij je router instellingen ( verschilt per merk )
8. hier kan je ergens bij je instellingen een kanaal veranderen. dit staat meestal op auto. maar zet hem op het kanaal waar die volgens de wifi analazyer app het beste op werkt ( meerdere kanalen kunnen goed zijn )
9. als dit het probleem nog niet heeft opgelost moet je misschien je “bandwith” van je router hoger zetten bijvoorbeeld naar 40MHZ.

wat heeft bij mij geholpen?
stap 1. heeft niet mijn probleem opgelost maar maakt mijn wifi wel ietsjes sneller.
stap2. dit heeft mijn toestel probleem opgelost maar na 2 dagen deed die het weer niet hoe die het moest doen.
stap 3. dit werkte ook voor 2 dagen en toen kreeg ik weer een wifi probleem. alleen ik laat dit wel aanstaan op advies van de technische klanten afdeling.
stap 4. normaal om op wifi te komen moest ik mijn router restarte. nu verbond die gelijk toen ik nieuw kanaal had. ben nog aan het testen of dit het probleem voorgoed oplost.

Bijgewerkt (24-04-2013 16:12)

#17 12-04-2013 14:45

Jaip
Jaip
Ingeschreven: 16-10-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
alles geprobeerd en niets werkt!
Het betreft de gsm van m'n zus, galaxy s3 mini… eerst dacht ik dat dit door de software update was.
Want haar toetsenbord stond in qwerty en kon niet veranderd worden!

Dus maar naar een samsung repair center gebracht, en die hebben (hadden) het gemaakt.
Daar werkte de wifi wel!
Hier op deze router bij ons, gwn weg niet! al onze andere toestellen werken wel..?

echt ten einde raad!

Bijgewerkt (21-05-2013 14:33)

#18 13-04-2013 14:03

pasmel
pasmel
Ingeschreven: 12-06-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Misschien kun je een ander kanaal proberen op je modem ?
Ziet hij je netwerk wel als hij scant ?
Mijn neef had echt het zelfde met zijn S3.
Telkens maar blijven proberen, elke keer het wachtwoord invoeren en opeens werkte het…

Jaip;399479
alles geprobeerd en niets werkt!
Het betreft de gsm van m'n zus, galaxy s3 mini… eerst dacht ik dat dit door de software update was.
Want haar toetsenbord stond in qwerty en kon niet veranderd worden!

Dus maar naar een samsung repair center gebracht, en die hebben (hadden) het gemaakt.
Daar werkte de wifi wel!
Hier op deze router bij ons, gwn weg niet! al onze andere toestellen werken wel..?

echt ten einde raad!

Bijgewerkt (21-05-2013 14:33)

#19 13-04-2013 17:57

Jaip
Jaip
Ingeschreven: 16-10-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
heb al 2 andere kanalen geprobeerd (ook wifi analayzer gedaan maar zit niemand anders op het kanaal). werkt niet
Hij ziet het netwerk..
zonder wachtwoord van de router gaat dit wel, met wachtwoord niet meer…

Bijgewerkt (21-05-2013 14:34)

#20 02-07-2013 15:52

xsteffany
xsteffany
Ingeschreven: 02-07-2013
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Hallo,
ik heb ook zo'n probleem.
mijn thuis wifi wilt niet verbinden, hij blijft steeds opnieuw verificeren.
iemand enig idee wat te doen?

gr