Androidworld
Androidworld

Onvoldoende opslagcapaciteit

#1 20-05-2013 11:30

Ik ben aan het surfen op jullie website, maar het lijkt wel of jullie in een compleet nieuwe taal spreken. Ik heb sinds een paar dagen een Samsung Galaxy Ace en daarvoor had ik nog gewoon een oud simpel telefoontje. Ik ben dus helemaal nieuw in de wereld van de smartphone.

Als ik probeer een app te installeren, dan zegt de telefoon dat het niet kan omdat er onvoldoende opslagcapaciteit is. Ligt dat aan de telefoon? Kan je die apps dan niet opslaan op de sd kaartje? Moet dat persee op je intern geheugen (dat is wat ik lees op jullie forum)? Heeft de samsung galaxy ace dan gewoon een heel klein intern geheugen ofzo?

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Bijgewerkt (21-05-2013 10:05)

#2 20-05-2013 11:32

nanders
nanders
Uit: Wageningen
Ingeschreven: 05-10-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 21 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Pas aub de titel even aan naar een korte omschrijving van je vraag (eerste bericht bewerken -> meer opties), want ‘help totale leek’ beschrijft je vraag niet ;-).
Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten via de Rapporteren knop.

Androidvragen graag via het forum, niet via PB's

#3 20-05-2013 12:30

Marcha
Marcha
Ingeschreven: 23-11-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Hallo,
Het klopt dat de Ace een heel klein intern geheugen heeft. Ook kun je veel apps niet zomaar opslaan op de sd-kaart. Hier zijn wel mogelijkheden voor, maar voor veel oplossingen zijn wat meer ingewikkelde stappen nodig. Eerst een vraag: je zegt dat je deze Ace net hebt. Nieuw of tweedehands? Hoeveel apps heb je zelf al proberen te installeren dan? Want als-ie net nieuw is, moet je toch in elk geval een aantal apps kunnen installeren voordat je problemen krijgt, tenzij het heel grote apps zijn.
Kijk in elk geval via Instellingen, Applicaties, Applicaties beheren, tabje “Alles” of er apps staan die je wel naar de sd-kaart kunt verplaatsen. Klik hiervoor op elke app apart die je zou willen verplaatsen, en kijk of het blokje “Verpl. naar SD-kaart” niet grijs is. Als je daarop kunt tikken (als dit dus niet grijs is), kun je die naar de SD-kaart verplaatsen.

Er zijn trouwens sites waar je een uitgebreide handleiding kunt downloaden, heb je meer aan dan het kleine ding dat bij de foon geleverd wordt, o.a. op gebruikershandleiding.com

#4 20-05-2013 12:45

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb gekeken en de Apps kunnen inderdaad niet verplaats worden (whatsapp, facebook, Instagram en AVG). Het is een nieuwe telefoon. Kun je dat intern geheugen niet uitbreiden dan? Ik zal ook de handleiding downloaden….
Kun je bij het downloaden van een app, niet een keuzemogelijkheid krijgen waar dat je die app opslaat?

Kan ik dan die apps die al op de telefoon stonden bij aankoop niet verwijderen? Zoals: Samsung MMM, ThinkFree office, Samsung apps, ed? Die ga ik toch niet gebruiken. of gaat dat niet?

#5 20-05-2013 13:02

nanders
nanders
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Het verplaatsen naar de sd kaart of opslaggeheugen is beperkt voor apps die geen widgets bevatten. De widgets functioneren namelijk niet meer na het verplaatsen naar een sd kaart, en vanwege die reden hebben veel makers van apps het verplaatsen onmogelijk gemaakt. Wanneer apps geen widgets hebben kunnen ze vaak wel verplaatst worden.

het verwijderen van “standaard apps” gaat alleen wanneer men “geroot” is. Rooten is het verkrijgen van adminrechten op je telefoon en geeft soms problemen met garantie, dus voor je daar aan zou beginnen moet je je eerst goed inlezen hoe dat moet en wat het inhoudt, zie ook de bovenste twee topics van Samsung Galaxy Ace
Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten via de Rapporteren knop.

Bijgewerkt (21-05-2013 10:06)

#6 20-05-2013 14:40

Dank voor je uitleg. Al weer wat geleerd. Ik begrijp nu wat een widget is en wat rooten is. Dat rooten lijkt me nog geen slim idee aangezien ik nog helemaal nieuw ben in deze “wereld”. Verder zijn er dus geen mogelijkheden? Je kunt een intern geheugen niet uitbreiden door een nieuw kaartje ofzo aan te schaffen?

#7 20-05-2013 14:53

nanders
nanders
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
nee, de kaartjes zijn in principe alleen voor opslag van data zoals foto's, muziek en documenten. Net als op de PC kun je een sd kaartje niet zomaar als uitbreiding van systeemgeheugen gebruiken.

Het kan wel, maar daarvoor moet je dus ook rooten.