Androidworld
Androidworld

Onvoldoende opslagcapaciteit

#1 20-05-2013 11:30

Ik ben aan het surfen op jullie website, maar het lijkt wel of jullie in een compleet nieuwe taal spreken. Ik heb sinds een paar dagen een Samsung Galaxy Ace en daarvoor had ik nog gewoon een oud simpel telefoontje. Ik ben dus helemaal nieuw in de wereld van de smartphone.

Als ik probeer een app te installeren, dan zegt de telefoon dat het niet kan omdat er onvoldoende opslagcapaciteit is. Ligt dat aan de telefoon? Kan je die apps dan niet opslaan op de sd kaartje? Moet dat persee op je intern geheugen (dat is wat ik lees op jullie forum)? Heeft de samsung galaxy ace dan gewoon een heel klein intern geheugen ofzo?

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Bijgewerkt (21-05-2013 10:05)

#2 20-05-2013 11:32

nanders
nanders
Uit: Wageningen
Ingeschreven: 05-10-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 21 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Pas aub de titel even aan naar een korte omschrijving van je vraag (eerste bericht bewerken -> meer opties), want ‘help totale leek’ beschrijft je vraag niet ;-).
Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten via de Rapporteren knop.

Androidvragen graag via het forum, niet via PB's

#3 20-05-2013 12:30

Marcha
Marcha
Ingeschreven: 23-11-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Hallo,
Het klopt dat de Ace een heel klein intern geheugen heeft. Ook kun je veel apps niet zomaar opslaan op de sd-kaart. Hier zijn wel mogelijkheden voor, maar voor veel oplossingen zijn wat meer ingewikkelde stappen nodig. Eerst een vraag: je zegt dat je deze Ace net hebt. Nieuw of tweedehands? Hoeveel apps heb je zelf al proberen te installeren dan? Want als-ie net nieuw is, moet je toch in elk geval een aantal apps kunnen installeren voordat je problemen krijgt, tenzij het heel grote apps zijn.