Androidworld
Androidworld

#1 02-08-2012 12:33 uur

hallo,

Ik ben in het bezit van een samsung galaxy ace sinds maart 2012.
toen ik het toestel net had werkte het prima. geen problemen mee.
ik hoefde het toestel maar 1 maal per dag op te laden en dat was ‘s nachts.
als het toestel aan de oplader ging rond 11 uur ’s avonds en ‘s ochtends er weer af ging om half 7 was hij 100%.
hij ging de hele dag mee. als hij ’s avonds weer aan de oplader ging was hij nog 15-20%
Nu moet ik het toestel minimaal 2x per dag opladen bij heel zuinig gebruik. heb geen 3g/bleutooth enz. aanstaan.
ook al op het internet gezocht maar kan het probleem niet oplossen. heb ook al een nieuwe accu aangeschaft. dit verhielp het probleem ook niet. ik heb gekeken bij het batterij verbruik van de telefoon. daar staat Mobiel standby 34% en telefoon standby 31%. ik denk dat hier het probleem ligt. want als ik hem een of anderhalf uur niet in mijn hand heb gehad staat hij bijvoorbeeld op 76%. na dit anderhalf uur niet gebruikt te hebben, toch 10 minuten gewhatsappt enzo. dan staan de batterij meteen op 54%. ik ken iemand die heeft ook de samsung galaxy ace en die heeft de hele dag 3g/wifi aanstaan. gebruikt de telefoon de hele dag en aan het eind van de dag is de telefoon nog 20%. dit zou ook met mijn toestel moeten zijn. hoe kan ik dit probleem oplossen??

Bijgewerkt (24-04-2013 15:21)

#2 02-08-2012 13:53 uur

z0rk
z0rk
Uit: Tienen, België
Ingeschreven: 20-12-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Batterij verbruik kan door heel veel dingen veroorzaakt worden. Apps die synchroniseren, apps die in de achtergrond blijven draaien, enzovoort.

Als het echt zo erg is, doe dan eens een reset naar fabrieksinstellingen nadat je een backup genomen hebt van je toestel. Je gaat dan wel al je apps opnieuw moeten installeren, maar installeer dan ook enkel de apps die je echt gebruikt. Dan begin je terug van een schone lei…

#3 02-08-2012 14:49 uur

dit heb ik al gepropeerd. ik heb al een keer naar samsung gebeld die heeft mij een code gegeven en heb het toestel gereset. dit werkte ook niet. met het synchroniseren werkt ook niet. heb ik ook al geprobeerd. in ons gezin hebben we allemaal een samsung. mijn broer, mijn moeder en ik hebben dit probleem. mijn moeder heeft helemaal niet veel apps. gebruikt het alleen voor haar e-mail whatsapp en facebook. als ze overdag oplaadt en dan snachts uit de oplader haalt dan is het toestel 's morgens helemaal leeg. dit probleem heb ik ook.

#4 02-08-2012 18:36 uur

Hielko
Hielko
Ingeschreven: 12-06-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
En als je helemaal niets doet met je telefoon, dus wifi uit en 3G/2G uit, niet gebruiken verder, is die dan ook leeg na 10/12 uur?
Ik vind het bijzonder dat jullie binnen het gezin allemaal dit probleem hebben. Want het is niet normaal en dan drie keer in dezelfde woning!? Dus ik denk dat het niet aan je telefoon ligt, maar toch aan de situatie bij jullie.
Je zou één van de telefoons kunnen rooten (als je dat wilt) en dan betterbatterystats gebruiken om te zien wat je telefoon actief houdt. Het is een wat ingewikkelde app, maar hij geeft je wel veel informatie.

#5 02-08-2012 19:11 uur

heb dan hetzelfde probleem. ik heb hem savonds een keer 100% opgeladen. ben na bed gegaan (telefoon van de stroom) 's ochtends was hij 14% en na een kwartier was hij leeg. ik heb gekeken bij instellingen> over het toestel > batterijgebruik. hier staat aangegeven dat hij 33-38% mobiel standby en 30-35% telefoon standby gebruikt.
wat is rooten? en hoe moet ik dit dan doen? is dit schadelijk voor mijn telefoon? ik ben wel bang voor mijn telefoon dus graag niet te moeilijk alsjeblieft en ik zal is kijken voor die betterbatterystats of dat iets is. igg alvast bedankt!

#6 02-08-2012 20:47 uur

Hielko
Hielko
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
rooten valt wel mee, je vindt er genoeg over op het forum. Meer dan rooten is niet nodig voor betterbatterystats, dus niet de verhalen over andere roms enzo, dat heeft hier niets mee te maken.

Ik begrijp niet dat je mobiel standby zo hoog is, dat zou betekenen dat je wel een internet verbinding (geen wifi, maar via telefoonverbinding) aan hebt staan.
Probeer 'm eens op te laden dan in vliegtuigstand zetten en dan na 10 uur weer kijken.

#7 02-08-2012 21:18 uur

ik heb geen 3g aanstaan of niks. alleen wifi.
ik zal het eens proberen in de vliegtuigstand.
als dit wel werkt, wat moet ik dan doen? want het is wel de bedoeling dat ik bereikbaar ben en mijn toestel nooit op vliegtuigstand heb staan haha . wat moet ik doen als het met de vliegtuigstand aan en het percantage net zo hoog blijft?

#8 02-08-2012 21:41 uur

Peter-036
Peter-036
Uit: Almere
Ingeschreven: 12-11-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
vanbergen12;327930
ik heb geen 3g aanstaan of niks. alleen wifi.
ik zal het eens proberen in de vliegtuigstand.
als dit wel werkt, wat moet ik dan doen? want het is wel de bedoeling dat ik bereikbaar ben en mijn toestel nooit op vliegtuigstand heb staan haha . wat moet ik doen als het met de vliegtuigstand aan en het percantage net zo hoog blijft?
Wifi is wel een erkend stroomvretertje, je telefoon zal om de zoveel tijd weer even melden aan je router ‘dat ’ie er nog is',en ook is de qualiteit van het signaal daar belangrijk in, wanneer het signaal slecht/zwak is zal er vaker een herhaling(sverzoek) verstuurd worden.

#9 02-08-2012 22:59 uur

Hielko
Hielko
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Heb je dan al eens gekeken hoe het batterijgebruik is als je wifi uit houdt? Ik denk niet dat ie puur op wifi aan zo snel leegloopt, maar mogelijk gebeurt er meer netwerkverkeer (via wifi) dan waar je zelf aan denkt? Het idee is dat je eerst moet zien waar de bron zit, dus vandaar een proef zonder wifi of (extremer) in vliegtuigstand. Stel dat met vliegtuigstand en wifi uit je nog steeds een snel leeglopende batterij hebt, dan weet je dat het aan het toestel moet liggen (tenzij je een speciale app hebt draaien die de processor heel hard laat zwoegen, maar dat zal wel niet).