Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Huawei P10

• LG G6

• Samsung Galaxy S8+

• Samsung Galaxy S8

• Samsung Galaxy S6 Edge

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

Dave665

Dave665

• Lid sinds 12 april 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 april 2017
  • 03:58

Ik overweeg de OnePlus 3T (128GB) aan te schaffen via hun officiële website, www.oneplus.net/nl .

Vraag 1: naast de prijs (€ 479), riskeer ik dan nog invoerrechtkosten e.d. ?

Vraag 2: de OnePlus 3T kan het beste opgeladen met hun eigen oplaadadapter en -kabel (Dash Power & Cable), zegt de OnePlus-site zelf. Ook adviseert de website dringend (waarschuwt bijna) om echt alleen die Dash Power & Cable te gebruiken en hier niet vanaf te wijken anders is de kans aanwezig dat de 3T defect raakt. Is dat écht waar?

Ik heb bij eerdere telefoons (2x LG en meerdere Nokia's) nog nóóit de originele oplaadkabel of -adapter gebruikt omdat ik de kabel vaak te kort of van slechte kwaliteit vond en/of de adapter te lomp kwa formaat en never nooit problemen ondervonden met opladen of met de telefoon(s).

Bewerkt (12 april 2017 09:19) | betere zin
angelo35

angelo35

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 3207
  • Reputatie 140
  • 12 april 2017
  • 12:08

1: je betaalt geen invoerrechten.
2:waarom niet de originele kabel?die is echt lang genoeg se bij oneplus.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Dave665

Dave665

• Lid sinds 12 april 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 april 2017
  • 13:42

1: je betaalt geen invoerrechten. 2: waarom niet de originele kabel? die is echt lang genoeg se bij oneplus. Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Oké, inderdaad goede vraag, waarom niet gewoon wél de originele Dash Power & Cable gebruiken?

Enerzijds vroeg ik mij af of een telefoon écht kapot kan gaan wanneer je niet (altijd) de originele accessoires gebruikt, daarom dus m'n vraag • mijn ervaring is namelijk dat dat niet het geval is, uit de praktijk weet ik dat een telefoon gewoon prima langdurig blijft functioneren bij gebruik van niet-originele accessoires.

Anderzijds, even mijn situatie: ik ben veel buiten de deur en heb niet altijd een stopcontact-in-de-muur tot mijn beschikking, dus ik zou niet altijd de Dash Power-adapter kunnen gebruiken. Ik sleep dan ook continu twee batterijpacks à 15000mAh per stuk met mij mee om onderweg, indien nodig (én vaak nodig), mijn telefoon tussentijds op te kunnen laden. Ik zou dan wel de Dash Cable kunnen gebruiken gekoppeld aan mijn batterijpack, maar, volgens mij, profiteer ik dan niet van de Dash-snellaadvoordelen omdat ik de Dash Power-adapter niet gebruik (toch?).

Als ik dit weet, maar ik zou wél de Dash Cable gebruiken i.c.m. m’n batterijpack, zou dat op den duur dan tóch slecht kunnen zijn voor de 3T en kan 'ie dan eventueel kapot gaan (omdat ik de Dash Power-adapter dan onderweg noodgedwongen niet kan gebruiken) ?

Bewerkt (12 april 2017 13:45) | typfout
angelo35

angelo35

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 3207
  • Reputatie 140
  • 12 april 2017
  • 16:27

u telefoon zal misschien niet kapot gaan,het enige wat je kan hebben dat niet originele laders dezelfde ampere hebben en dus trager gaan opladen.ook eventueel veel warmer worden ook.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren