Androidworld
Androidworld

#1 02-10-2013 14:14

Misterx27
Misterx27
Ingeschreven: 21-06-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Het eerste waar ik naar op zoek ging toen ik deze week mijn nieuwe G2 binnen kreeg, was een methode om dit toestel te gaan rooten. Tot mijn verbazing bleek er alleen voor de G2 (internationale versie) geen root beschikbaar te zijn. Toch durfte ik met een aantal andere mensen het aan om ons toestel op dezelfde manier te rooten als de versies waar het wel bij lukt.

Deze tutorial is compleet op eigen risico. De kans is groot dat je na deze root geen garantie meer hebt.
Succes!

Wat hebben we nodig?

* Een pc met windows
* Natuurlijk de LG G2
* Usb kabel (origineel van LG)
* Ioroot.zip (download)
* Een ‘klein’ beetje weten wat je doet

We kunnen beginnen.

1. Zorg dat je de juiste drivers van je telefoon op je pc hebt geinstalleerd.

2. Schakel ‘developer mode’ in op je toestel. Dit kun je met de volgende stappen doen.
Ga naar Instellingen, algemeen, over de telefoon, software informatie en klik 5 keer achter elkaar op ‘Build-nummer’. Nu krijg je te zien dat je een ontwikkelaar bent. Wanneer je in het hoofdmenu ‘algemeen’ bent zul je zien dat er een extra menu ‘Ontwikkelingsopties’ is bij gekomen. Klik vervolgens op onwikkelingsopties en vink USB-foutopsporing aan.

3. Download en pak het loroot.zip bestand uit en plaats dit op je bureaublad.

4. Klik op root.bat

5. De telefoon vraagt nu om je telefoon te ontkoppelen. Wanneer je dat gedaan hebt ga je opnieuw naar ontwikkelingsopties en vink je USB-foutopsporing even uit en daarna weer aan. Koppel nu je telefoon weer aan de usb.

6. Er zal nog gevraagd worden of je superuser geinstalleerd wilt hebben. Je kunt dit accepteren of niet. Installeer eventueel Root-checker uit de playstore om te zien of je root acces hebt.

Alle bedankjes mogen naar Thecubed op XDA Developers, dit is niet mijn werk, ik vertaal en test alleen. Hopelijk hebben jullie iets aan deze tutorial gehad.

Veel rootplezier
DeX

Bijgewerkt Misterx27 (02-10-2013 14:16)

#2 16-12-2013 15:05

iAndries
iAndries
Ingeschreven: 24-05-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Krijg je nog wel de normale updates van LG als je root hebt met stock rom ?
En zoja is dan na de update je telefoon unrooted ?

#3 16-12-2013 22:46

Foppe
Foppe
Ingeschreven: 13-10-2013
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Zoals ik jou handleiding lees behoud ik al mijn gegevens. Heb ik dat goed gelezen?

#4 29-12-2013 10:43

Manza
Manza
Ingeschreven: 04-10-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Raar … alles werkt tot ik aan: “Klik vervolgens op onwikkelingsopties en vink USB-foutopsporing aan.” kom …
Onder DEBUGGIING staat dat inderdaad, maar het is lichtgrijs en dus niet aan te vinken.
Een suggestie?

#5 29-12-2013 11:52

Manza
Manza
Ingeschreven: 04-10-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Manza
Raar … alles werkt tot ik aan: “Klik vervolgens op onwikkelingsopties en vink USB-foutopsporing aan.” kom …
Onder DEBUGGIING staat dat inderdaad, maar het is lichtgrijs en dus niet aan te vinken.
Een suggestie?

Iets te vroeg komen “klagen”

Door in het scherm “ontwikkelingsopties” rechts bovenaan de knop even op 0 en weer op 1 te zetten (aan/uit dus) kon ik wel aan het vakje USB foutopsporing.
Intussen heb ik de rest van “het recept” gevolgd en werkt inderdaad perfect. Ik ben nu ook in het bezit van een rooted LG G2

Er verdwijnt niets van de telefoon, alles blijft staan. Met de app “Root checker” zie ik nu: Root access : access granted

THX om deze info te delen.

Nu ga ik wat verder spelen.

Grtz Manza

#6 06-03-2014 09:47

Misterx27
Misterx27
Ingeschreven: 21-06-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Mijn excuus! Kreeg geen meldingen van nieuwe berichten op het forum. Gelukkig is het duidelijk.

#7 31-03-2014 01:41

Convict
Convict
Ingeschreven: 19-03-2011
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Root voor 4.4.2 KitKat is er!
Werkt perfect.
Heb het handmatig gedaan zoals beschreven in de xda post.