Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • HTC U11+

• Huawei Mate 10 Pro

• Huawei Mate 10 Lite

• Google Pixel 2 XL

• LG V30

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

marcvh

marcvh

• Lid sinds 02 juli 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2017
  • 14:20

Goedemiddag,

Toen enige tijd geleden Android 6 geïntroduceerd werd kwamen ook specificaties op internet te staan.

Een van deze specificaties was dat bij het plaatsen van een micro sd kaart je het interne en externe geheugen kon koppelen waardoor je meer totaal geheugen kon krijgen. 

Nu heb ik een 64gb micro sd kaart van Samsung, type Evo+ class 10 in mijn HTC One M8 geplaatst. Je zou nu verwachten dat deze zonder problemen het geheugen samenvoegen maar niets is minder waar want ik kreeg de waarschuwing dat mijn micro sd kaart mogelijk te langzaam is en dat ik beter een micro sd kaart kan gebruiken van class 3 of hoger. Nu is volgens mij class 10 hoger dan class 3.

Wanneer ik bij bestandsbeheer kijk dan zie ik dat hij wel gekoppeld is echter bij apps zie ik dat sommige applicaties op de micro sd kaart uitgeschakeld staan.
Er is wel een punt want voor ik deze micro sd kaart in mijn telefoon heb gedaan wilde ik hem eerst via mijn pc formatteren voor eerste gebruik. Ik heb ook nog een tweede micro sd kaart geprobeerd van hef zelfde type en zelfde merk aangezien ik daar bij mij vorige HTC One M8 geen probleem had maar dat was een 128gb ipv 64gb micro sd kaart. Ook deze kaart kon ik niet via mijn pc formatteren, misschien ontbreekt de driver hiervoor.
Nu zijn dit twee nieuwe micro sd kaarten die in andere apparaten wel werken maar die hebben niet de mogelijkheid om de geheugens te koppelen.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Ligt dit misschien aan de (originele) firmware van de HTC One M8? En weet iemand of er naast de HTC One M8 nog meer telefoons deze optie hebben? Bijvoorbeeld de HTC One M9? 

Greetz, 
Marc

Leef vandaag, kijk nooit naar gisteren en morgen is nog te verweg.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren