Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Nokia 8

• LG G7

• LG Q6

• Samsung Galaxy S8+ Dual Sim

• Samsung Galaxy S8 Dual Sim

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

mixampo

mixampo

• Lid sinds 10 april 2017
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 april 2017
  • 18:34

hallo,
ik ben nieuwe op dit forum en heb na een week toch besloten om maar eens te kijken of ik misschien zo een oplossing kan vinden voor mijn probleem.

Ik heb dus een HTC one M8, nu is het probleem dat hij helemaal niks meer doet, ik kan niet booten, koppelen met mijn pc via USB (staat niet bij apparaten en printer en ook niet bij ADB devices). als ik de telefoon aan netstroom hang dan krijg op het scherm een lege batterij te zien (die je ook ziet wanneer de telefoon helemaal leeg is), na een paar uur zie ik nogsteeds hetzelfde op mijn beelscherm. Als ik de telefoon probeer te booten wanneer hij aan netstroom hangt dan gaat het scherm even uit voor ongeveer 2-3 seconden, daarna krijg ik weer hetzelfde te zien op het scherm (lege batterij die voor een klein deel rood gekleurd is). Zodra ik de telefoon uit het net trek word het scherm meteen weer zwart en kan ik wederom niks meer. Ik dacht eerst dat het aan de batterij lag, dus deze heb ik vervangen maar helaas zonder enig succes.

Kortom, na mijn idee heb ik alles geprobeerd wat ik heb kunnen doen, ik heb zowat alle forums doorgespit, totorials gevolgd om zowel soft bricked als hard bricked telefoons te repareren. Maar ook dit heeft niks geholpen.

Dus daarom dat ik nu een post aanmaak op dit forum, in de hoop dat iemand mij misschien nog kan helpen om de telefoon te repareren of kan vertellen dat de telefoon misschien gewoon kapot is van binnen (hardware)

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 4854
  • Reputatie 250
  • 10 april 2017
  • 19:17

je kunt dus ook niet fastboot mode komen?

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 1364
  • Reputatie 20
  • 10 april 2017
  • 19:32

Misschien een gekke vraag, maar probeer eens een andere lader ?

Samsung Note geroot 4.1.2 Sweet ROM V11
HTC Desire geroot Liquidrom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

mixampo

mixampo

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 april 2017
  • 19:45

je kunt dus ook niet fastboot mode komen?
Nee, zowel via de buttons op de telefoon als via ADB fastboot reboot werken niet om in de fastboot terecht te komen

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 4854
  • Reputatie 250
  • 10 april 2017
  • 20:00

als hij een poosje aan de lader heeft gehangen en je houdt de volume down en power net zolang vast dan zou hij in fastboot moeten komen (wel aangesloten laten) of wat Timelord voorstelt (een andere lader of usb kabel)

zorg wel dat je htc sync manager geïnstalleerd hebt kun je downloaden door hier te klikken en de juiste adb en fastboot drivers, klik hier voor een tool die de juiste adb en fastboot drivers installeert de tool als admin runnen en system wide uitvoeren.

je moet wel zorgen dat je het pad naar de adb en fastboot drivers goed hebt, ik ga altijd eerst naar de map waar de adb en fastboot drivers staan dan met de muis op een lege plek in de map gaan staan en houdt shift ingedrukt en kies rechtsklik muis en dan opdrachtvenster hier openen dan zit je altijd goed.

veder werkt adb alleen als het toestel compleet is opgestart of in recovery en dan is het commando adb reboot recovery of adb reboot fastboot en in fastboot gebruik je bijv fastboot reboot bootloader.

hier alle commando's die je uit kunt voeren.

ADB & FASTBOOT COMMANDS FOR ANDROID:

adb devices – Shows all the devices adb can run on
adb help – Displays the Help Documentation on ADB commands.
adb install <path_to_apk> – Installs the apk file at the specified location.
adb pull <device> <local> – Copies a file from the device to your system.
adb push <local> <device> – Copies a file from your system to the device.
adb logcat – Displays the log data onto the screen.
adb bugreport – Displays the dumpsys, dumpstate and logcat data on the screen.
adb jdwp – Lists the JDWP processes on the device.
adb get-serialno – Prints the adb instance serial number string with the devices.
adb get-state – Shows the status of the device.

adb wait-for-device – It’s a command used to program delay before next command is issued.
Generally, it executes when the device is online but it can be programmed to wait till another process is done.
Like, installing an apk.adb start-server – It starts the adb server process.

adb kill-server – It stops the adb server process.adb shell – It starts the remote shell command console in the device and lets you control the device through it.

adb shell [shellcommand] – It’s used for an instance alone in case a particular command alone is required.
After the execution, the shell terminates itself.forward <local> <device> – Forwards the socket connections from system ports to device.
It can be used with various operations such as tcp and jdwp.ppp <tty> [parmeters] – These allow PPP over USB connection. They are serial line tunneling services.
If you don’t know what they do, don’t mess around!

There are ways you can turn your phone on and off without even touching the power button.

And that’s the power of ADB.

Flashboot is another tool that can be used to do a lot of critical operations just from the command console.

You can launch the flashboot as an application or from the adb program shell itself.
adb reboot-bootloader – This command can take you directly to the bootloader, which otherwise would’ve have driven to the edge with cumbersome key combinations and stuffs.

adb reboot-recovery – This command like the previous one, can save you a lot of time to get into recovery mode quickly. Instead of the dreadful trial and error methods of hardware keys.

adb fastboot – The enables the fast boot mode of your android device.
You can notice how soon the phone fires up all ready for you to use with this command. It’s also a great way to flash custom updates, recovery and kernels.fastboot flash <xxxxx>.zip – It can flash a .zip file when in fastboot mode.

fastboot flash recovery <xxxx.img> – It flashes a recovery image.fastboot flash boot <xxxx.img> – Flashes a kernel image.

fastboot getvar cid – Displays CID of the device.fastboot erase system/data/cache – It wipes your system, data and cache.
But beware that unless you have a backup for the system or you’ll flash a new one, your phone is as good as a brick.
fastboot flash system/data/cache [system/cache/data .img] – It can flash images of system, data and cache to the device.
fastboot oem get_identifier_token – Generates the device identification token.
fastboot oem flash Unlock_code.bin – Unlocks the bootloader.
fastboot oem lock – Locks the bootloader.

Bewerkt (10 april 2017 20:22) | Text aangepast
mixampo

mixampo

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 april 2017
  • 20:49

ik heb de telefoon 2 uur laten opladen en toen geprobeerd om in fastboot te komen, maar het enigste wat de telefoon doet: scherm met lege batterij waarin een bliksemschicht zit, zodra ik de power button + volume down inhoud dan gaat het scherm na een paar seconden even uit (voor 2-3 seconden) en daarna zie ik weer hetzelfde scherm (lege batterij met bliksemschicht er in). 

Daarnaast heb ik ook geprobeerd om de telefoon op te laden met een andere oplader, maar alsnog heb ik hetzelfde probleem.

Ook heb ik HTC sync manager geupdate en de ADB tool gebruikt die zoek naar de juiste drivers en system wide etc. Maar het probleem is dus als ik mijn telefoon aan de pc hang dan gebeurt er niks, de pc geeft ook niet dat geluidje wat hij altijd geeft als er iets word aangesloten,. Ook staat de telefoon ook niet tussen ADB devices, wanneer ik deze command uitvoer dan is de lijst met devices leeg.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 4854
  • Reputatie 250
  • 10 april 2017
  • 20:55

het wel eerst volume down en dan power ingedrukt houden en zodra hij aangaat de power los laten en volume vast blijven houden wil dat niet lukken dan zit er toch te weinig power in de accu dan zal dat eerst opgelost moeten worden en anders is het einde oefening.

Bewerkt (10 april 2017 21:37) | text aangepast
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 1364
  • Reputatie 20
  • 10 april 2017
  • 21:07

Je zegt dat de accu verwisselbaar is ?
Laad de accu dan eens in een ander toestel op ?

Of gebruik de accu van een ander toestel.

Ja ik weet het, het zal even zoeken worden, maar probeer anders een telefoonwinkel.

Samsung Note geroot 4.1.2 Sweet ROM V11
HTC Desire geroot Liquidrom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren