Androidworld
Androidworld

HTC Magic problemen na update Android 2.2.1

#1 16-12-2010 13:19 uur

roburdow
roburdow
Ingeschreven: 16-12-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Goedemiddag,

ik ben bezitter van een HTC Magic en kreeg gisteren de melding dat ik een systeemupdate kon installeren. Na even zoeken kwam ik er achter dat het ging om de Android 2.2.1 update.
Ik helemaal blij, maar na de update begonnen de problemen pas.

Hij werd ten eerste een stuk trager, en daarna bleken de ‘galerij’ en de ‘camera’ het gewoon niet meer te doen. Als je er op klikt, loopt deze gewoon vast! Ik heb mn HTC Magic vervolgens na een paar uur ge HARD reset, en ook de SD kaart geformatteerd.
Nu heb ik dus een lege telefoon - wel nog met update - maar de problemen zijn nog niet verholpen! Kan iemand mij helpen?

Bedankt alvast!

Bijgewerkt (16-12-2010 13:19)

#2 16-12-2010 18:51 uur

Tirza
Tirza
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Hey,

Ook ik ben in het bezit van een HTC Magic.
Vanmiddag kwam er in mijn scherm te staan dat er een update mogelijk was, deze heb ik geinstalleerd.
Bij mij komen dezelfde problemen op, mijn telefoon werkt echt ontzettend traag.
Het vervelendst is echter dat bij mij de toepassing ‘berichten’ het niet meer doet. Ik kan niet meer smsen, en ook geen smsjes ontvangen.
Als ik de toepassing ‘berichten’ probeer te openen komt er een zwart beeld, als ik dan weg wil gaan staat er: Activiteit Berichten (in toepassing Berichten) reageert niet. Nu sluiten, wachten, of rapport.
Ik hoop dat iemand kan helpen!

Bijgewerkt (16-12-2010 18:51)

#3 16-12-2010 19:51 uur

fritske
fritske
Ingeschreven: 07-09-2009
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
ik heb ook sinds vandaag de 2.2.1 update gehad.. alleen ik krijg mijn telefoon boek niet geupdate ik moet 5mb ruimte maken.. alleen nar 15 mb ruimte maken krijg ik deze nog steeds niet geupdate… iemand een oplossing??

Thijs

Bijgewerkt (16-12-2010 19:51)

#4 16-12-2010 21:10 uur

Beste magic gebruikers, ook bij mij verscheen de update mogelijkheid en heb er gebruik van gemaakt. Ook bij mij zijn de problemen voorgekomen die hierboven te lezen zijn. Na het opstarten is de telefoon ontzettend traag, en nadat ik de telefoon op toestsblokkade heb gezet komt hij er niet meer uit (vastgelopen) en blijft het beeld zwart. Ik heb er nog geen oplossing voor maar het maakt mij aardig pissig gezien de telefoon nu onbruikbaar is.

Ik hoop dat iemand de kennis heeft om ons advies te geven voor een juiste oplossing!

Mvg, Benjamin

Bijgewerkt (16-12-2010 21:10)

#5 16-12-2010 22:43 uur

Nou, ik kreeg zojuist het schermpje dat er een update was. Ik heb hem geinstalleerd, maar ik heb gelukkig nog gewoon 1.6. Kunnen jullie de update niet via iets deinstalleren?

Bijgewerkt (16-12-2010 22:43)

#6 16-12-2010 22:52 uur

AVS
AVS
Ingeschreven: 02-10-2009
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik vermoed dat htc een beetje beroerde update het land in heeft geschoten.
Ik denk dat iedereen op de site van htc maar eens even lekker z'n beklag moet gaan doen….hoe meer hoe beter en hoe sneller de kans dat ze met een goede update komen.
HTC One M8
Rom: Viper One 2.1.0
Kernel: Stock

Bijgewerkt (16-12-2010 22:52)

#7 17-12-2010 01:02 uur

roburdow
roburdow
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik vermoed dat ook als ik deze bovenstaande berichten zo lees.. wel is het raar dat het bij iedereen om verschillende toepassingen gaat.
Bij mij wordt het beeld namelijk ook helemaal zwart als ik op Gallery of Camera klik.

Vanavond naar de winkel gegaan en die zeiden dat ze m alleen kunnen opsturen en dat het minimaal 14 dagen gaat duren.. aangezien ik voor de rest nog wel alles kan doen wacht ik nog even af wat HTC gaat doen.

Bijgewerkt (17-12-2010 01:02)

#8 18-12-2010 17:41 uur

Tirza
Tirza
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Het is heel vreemd, maar bij mij doet de toepassing berichten het nu wel weer.
Hij reageert nog steeds wel traag, maar ik kan in ieder geval weer smsen!

Bijgewerkt (18-12-2010 17:41)

#9 22-12-2010 11:31 uur

Richaar
Richaar
Ingeschreven: 22-12-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Hallo,

Ik heb een Magic met versie 1.6.
Enkele dagen geleden kreeg ik een bericht/pop-up met de melding dat er een systeemupdate was. Ik heb toen op nu bijwerken gedrukt. Vervolgens sloot de telefoon zichzelf af, na opstarten was er niets veranderd. Enkele dagen later kreeg ik het tweede pop-up scherm met de melding van een systeemupdate, vervolgens weer op nu bijwerken gedrukt. De telefoon ging alweer uit en vervolgens wéér geen update.

Ik vrees dat er wat mis is gegaan. De systeeminfo geeft nog altijd aan dat er 1.6 software op zit en er is niets veranderd. Ik heb al dagen geen systeemmelding gehad.
Is de update nu aan mijn neus voorbij gegaan?

Groeten
Richard

Bijgewerkt (22-12-2010 11:31)

#10 26-12-2010 16:53 uur

eddievw
eddievw
Ingeschreven: 23-12-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Allen,

de update wordt via Vodafone vrijgegeven, en zal daar ook getest zijn.
Om te beginnen de traagheid van de telefoon is te wijten aan de synchronisatie van je gegevens die bij Google in de cloud staan, dit kan best een uurtje duren. Als de telefoon volledig is gesynchroniseerd, zet de telefoon dan uit en start hem opnieuw op. Vanaf dat moment zal de telefoon weer gewoon moeten werken.

Bij mij werkt hij prima, maar de levensduur van de batterij is erg achteruit gegaan. Als ik hem s'avonds wegleg dan is hij de volgende ochtend helemaal leeg, en is de telefoon uitgeschakeld.
Zijn er soms mensen met het zelfde probleem of zou mijn batterij gewoon brak zijn?

@Richard, misschien moet je de telefoon volledig wissen en dan de update starten, dit kan je ook met de hand doen. Onder het menu/onstellingen/over de telefoon vindt je bovenin Systeemupdates. Als je deze optie kiest zal de telefoon gaan zoeken naar de updates, succes.

Groet, Eddie

Bijgewerkt (26-12-2010 16:53)