Androidworld
Androidworld

telefoon start niet meer op maar trilt nog wel

#1 13-03-2012 11:32 uur

ienemien
ienemien
Ingeschreven: 16-01-2012
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Hallo allemaal,

Gisteravond heb ik mijn telefoon aan de lader gedaan voordat ik ging slapen. Hij was toen al uitgevallen doordat de batterij leeg was. Toen ik vanochtend wakker werd was het LED lampje nog steeds oranje ipv groen en starte de telefoon niet meer op. Ik heb een aantal keer de accu en de sim kaart er uit gehaald en er weer in gedaan maar dat haalde niets uit. Telkens als ik de accu er uit haal en er weer opnieuw in doe en dan de aan/uit knop indruk trilt de telefoon 7 keer kort, maar verder gebeurt er niets. Als ik hem in de oplader doe trilt hij meteen 7x kort en daarna gebeurt er niets meer als je de aan/uit knop ingedrukt houd. Ik heb ergens op google gelezen dat dit probleem te maken zou kunnen hebben met een schermprobleem. Er zit 1 barst in mijn scherm over de volledige lengte, maar die zit er al een hele tijd en verder geen last van gehad.
Wat is er aan de hand en wat zou ik kunnen doen om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt.

Ineke

Bijgewerkt (24-04-2013 14:23)

#2 13-03-2012 13:58 uur

ienemien
ienemien
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Als ik hem in de oplader doe trilt hij sowieso 7x kort. Haal ik hem daarna uit de oplader dan blijft het LED lampje oranje branden.

#3 13-03-2012 16:42 uur

z0rk
z0rk
Uit: Tienen, België
Ingeschreven: 20-12-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Dit is een gekend probleem. Je moederbord in je DHD heeft het begeven. Je zal beroep moeten doen op je garantie.

Als je meer info wil: Desire HD just vibrates 7 times - please help - xda-developers

#4 13-03-2012 21:39 uur

ienemien
ienemien
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Dankje! Ik hoop dat ik nog garantie heb… Anders wordt het maar een nieuwe telefoon halen aangezien hij toch ook al een barst in het scherm heb :p

#5 14-03-2012 16:09 uur

Joram
Joram
Ingeschreven: 08-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Let er wel ff op als je hem ter garantie brengt, dat ze niet je scherm gaan repareren als je dit niet wilt!

Er zit 2 jaar garantie op, zit je binnen die termijn heb je gewoon recht op reparatie. Echter omdat je ook een kapot scherm hebt, moet je wel expliciet erbij laten vermelden dat dit niet gerepareerd moet worden!

Dit kan wel eens mis gaan!
SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

#6 18-03-2012 20:02 uur

ienemien
ienemien
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Joram;278126
Let er wel ff op als je hem ter garantie brengt, dat ze niet je scherm gaan repareren als je dit niet wilt!

Er zit 2 jaar garantie op, zit je binnen die termijn heb je gewoon recht op reparatie. Echter omdat je ook een kapot scherm hebt, moet je wel expliciet erbij laten vermelden dat dit niet gerepareerd moet worden!

Dit kan wel eens mis gaan!

Ik ben naar de vodafone winkel met monteur geweest en die zei dat het niet persé het moederbord is, het zou dus ook iets heel anders kunnen zijn. Hij zei dat hij hem wel wilde opsturen naar de fabriek maar dat ik geen garantie meer heb omdat er een barst in het scherm zit. Het maakt volgens hem niet uit of het ‘moederbordprobleem’ met de barst in het scherm te maken heeft of niet. Ik heb ook gezegd dat het gebarsten scherm me verder niets uit maakt maar dat ik het ‘moederbord probleem’ opgelost wil hebben. Volgens hem kan je niet kiezen en wordt gewoon het scherm en het moederbord gemaakt, ook als je alleen wilt dat het moederbord gemaakt wordt. Hij dacht dat dit ongeveer 470 euro zou gaan kosten. Uiteraard niet binnen de garantie vanwege de barst. Wat moet ik nu in vredesnaam doen? Ik kan mijn telefoon dus wel bij het vuilnis doen:S Ik heb de telefoon nu 13 maanden en heb de aankoopbon nog. Heb destijds geen verzekering afgesloten en mijn telefoon heeft ook lakschade bij de hoeken omdat ik er geen hoesje om heb gedaan.

Bijgewerkt (24-04-2013 14:25)

#7 27-03-2012 16:12 uur

Joram
Joram
Ingeschreven: 08-11-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Lakschade heeft niks met je garantie te maken
Ook dat het scherm kapot is heeft niks met jouw probleem te maken.

470 euro is wel beetje erg veel, dat is de nieuwprijs van toen ongeveer:p
Qua onderdelen zit je keertje op 150 euro, laat je dit repareren bij een zaak ben je veel goedkoper uit.

Leg anders je verhaal eens neer bij HTC zelf, meeste kneusjes in de telefoonwinkels hebben er nog minder verstand van dan een schoenmaker

Jij hebt recht op garantie, die vervalt alleen als jij met je telefoon zit te knoeien, of de schade door verkeerd gebruik/ongeluk is gekomen.
Als ik met mijn auto naar de garage ga omdat de motor kuren heeft, zeggen ze toch ook niet ja meneer omdat uw ruit kapot is vervalt de garantie!
SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

Bijgewerkt (24-04-2013 14:28)