Androidworld
Androidworld

Na terugzetten fabrieksinstellingen is sd kaart niet leesbaar

#1 25-07-2011 02:18 uur

lefty10
lefty10
Ingeschreven: 29-01-2011
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Hai allemaal,

Ik heb mijn DHD teruggezet naar fabrieksinstellingen waarbij ik mijn sdkaart niet heb aangevinkt.
Nu geeft mijn kaart wel aan dat er bestanden opstaan maar ik krijg ze niet te zien via applicatiebeheer. Geeft wel aan dat er een aantal GB gebruikt is maar de progamma's zijn niet te zien .

Hoe los ik dit op?

Bedankt alvast:confused:

Bijgewerkt (25-07-2011 02:18)

#2 25-07-2011 06:42 uur

AVS
AVS
Ingeschreven: 02-10-2009
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Door je fabrieks reset zijn de bestanden/apps van je toestel gewist. Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je op je sdcard ook bestanden had staan die je via je telefoon op de sdcard had geinstalleerd. Die bestanden staan nog steeds op je sdcard, maar door de fabrieksreset ziet je toestel deze niet meer omdat er tijdens het installeren van die bestanden ook een koppeling van die bestanden in je toestel stond…oftewel de fabrieksreset heeft dat alles weggehaalt.

Veel mensen denken dat als ze een app op de sdcard installeren ipv het interne geheugen, dat dan de hele app op die sdcard komt te staan.
Dat is niet zo. Een groot deel van de app wordt idd op die sdcard opgeslagen maar er blijft een klein stukje op het geheugen van je toestel achter. Dat is nodig zodat je toestel de app kan vinden en starten vanaf de sdcard.

Leeg je nou je toestel via een fabrieksreset…dan wis je dus ook die koppelingen en zijn de apps op de sdcard waardeloos geworden omdat je toestel ze niet meer ziet.
HTC One M8
Rom: Viper One 2.1.0
Kernel: Stock

Bijgewerkt (25-07-2011 06:42)