Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Nokia 8

• LG G7

• LG Q6

• Samsung Galaxy S8+ Dual Sim

• Samsung Galaxy S8 Dual Sim

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

vonkdaniel1982

vonkdaniel1982

• Lid sinds 08 oktober 2013
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2017
  • 20:24

volgens de chat medewerker van HTC vervalt de garantie van je HTC als je toestel hebt staan op S-OFF.
Wie weet er hoe terug te zetten naar S-ON? geheel zoals uit de doos bij aankoop zeg maar….weer volledige garantie:-)

bedankt!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 4852
  • Reputatie 250
  • 9 juni 2017
  • 21:50

ligt er aan of je bootloader die nu als het goed is unlocked is en zodra je die locked d.m.v het commando fastboot oem lock terwijl het toestel in download mode staat dan zal er komen te staan relocked om dat weer op locked (orgineel) te krijgen moet je even zoeken op internet.

volgens mij had je toe met sunshine s-off de keuze om locked te kiezen, kijk anders even hier.

de status s-off weer op s-on te krijgen doe je d.m.v het commando fastboot oem writesecureflag 3 terwijl het toestel in download mode staat maar nooit eerder als je zeker weet dat het cid nummer en mid nummer weer gelijk is aan toen het toestel nieuw was en de juiste stock rom/recovery en alles wat daarbij komt kijken, doe je dat niet kun je voor vervelende verrassingen komen te staan.

voor nederland/europa is het cid nummer  HTC__034  en mid 2PS620000  was je toestel tmobile/vodafone moet je hem daar natuurlijk op aanpassen ook de juiste stock rom.

Bewerkt (9 juni 2017 21:59) | extra info toegevoegd
vonkdaniel1982

vonkdaniel1982

• Lid sinds 08 oktober 2013
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2017
  • 18:58

Lijkt beetje gevaarlijk proces….
Welk software draait je HTC nu? Stock?
Ik laatste update 2.41.401.4

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 4852
  • Reputatie 250
  • 10 juni 2017
  • 19:37

is niet gevaarlijk het gaat erom dat je toestel weer hetzelfde is zoals toen je hem kreeg.

even een voorbeeld:

mijn toestel toen hij nieuw was stond het mid nummer op 2PS620000 en cid op HTC__034 met de bootloader gelocked en met de status s-on ik heb toen de bootloader unlocked en het toestel s-off gemaakt ondertussen heb allerlei aanpassingen gedaan van cid en mid veranderd naar usa rom en deze usa rom gedraaid.

om mijn toestel weer normaal te krijgen naar de eerste rom waar toestel op draaide toen ik hem in mijn bezit kreeg moet het cid nummer weer naar htc__034 en mid weer terug naar 2PS620000 om daarna de juiste software d.m.v een ruu.exe installer of een ruu.zip te flashen.

als dat allemaal oke is kun je het commando fastboot oem writesecureflag 3 ingeven om de status s-off (beveiliging eraf) weer op s-on (beveiliging erop) te krijgen en als dat gebeurt is kun je het commando fastboot oem lock ingeven om de status van de bootloader weer te zetten op relocked wil je reclocked weer op locked krijgen zoek dan even op internet maar doe dit wel voordat je s-off op s-on zet, gewoon even zoeken op xda hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

over het algemeen heeft htc er geen problemen mee dat de bootloader de status relocked aangeeft want iedereen die ooit de bootloader unlocked heeft gehad heeft die status relocked alleen als je toestel s-off is kun je dat wijzigen dus wil je dat op locked hebben dan zul je toch even moeten zoeken op xda of ergens anders op intenet of klik hier daar staat een post hoe je dat kunt doen want htc heeft het een en ander veranderd en het kan zijn dat je problemen kunt krijgen door de boel te locken.

maar dit wist je van te voren want volgens mij komt er een grote waarschuwing ⚠❗ voorbij zodra je s-off of de bootloader wilt gaan unlocken 😜

Bewerkt (10 juni 2017 19:51)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 4852
  • Reputatie 250
  • 17 juli 2017
  • 09:37

En is het gelukt om de status s-off weer op s-on te krijgen met de bootloader locked?

En natuurlijk zonder de status Modified naar Official.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 4852
  • Reputatie 250
  • 17 juli 2017
  • 20:52

oke ik heb zelf maar de proef op de som genomen ik heb mijn toestel immers verkocht en is wel zo netjes dat de volgende eigenaar geen problemen ondervind met garantie of andere niet zulke fijne problemen.

hieronder alles in een nutshell.

mijn toestel had de status s-off en een unlocked bootloader en CID__034 en MID__2PS620000.

zorg eerst dat je toestel de juiste stock rom draait  flash daarna twrp recovery en root het toestel en start het toestel weer op tot aan het beginscherm.
boot je toestel in downloade mode en run het commando fastboot oem writesecureflag 3 dit zet s-off weer op s-on

download sunshine s-off en run de applicatie kies in applicatie sunshine voor s-off en locked en laat de applicatie zijn ding doen, als de applicatie zijn werk heeft gedaan check dan eerst in de bootloader of de status unlocked weer op lock staat en s-off ook daadwerkelijk s-off is.

als dit alles oke is run de stock ruu installer zodat je toestel weer helemaal stock rom is als dat klaar is start je toestel weer op en doe de setup.

nu de stock rom weer draait boot in downloade mode en voer het commando  fastboot oem writesecureflag 3 uit als dat oke is reboot vervolgens in de bootloader en als het goed is staat de bootloader weer op locked en s-off weer op s-on.

opmerking! het is dus niet meer nodig om fastboot oem lock te doen doe je het toch dan zal er relocked komen te staan en kan htc zien dat het toestel ooit aangepast is.

link xda developer uitleg en screenshots     https://forum.xda-developers.com/htc-10/how-to/guide-safely-set-bootloader-to-locked-t3386456

link naar de stock htc 10 rom europa firmware nummer  ( 2.41.041.4) 

https://forum.xda-developers.com/htc-10/how-to/htc-10-official-nougat-2-41-401-4-ruu-t3554624

link twrp recovery     https://twrp.me/Devices/

link superuser zip  voor root     https://forum.xda-developers.com/apps/supersu/stable-2016-09-01supersu-v2-78-release-t3452703

link sunshine s-off      http://theroot.ninja/index.html

Bewerkt (17 juli 2017 21:11) | link toegevoegd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren