Androidworld
Androidworld

#1 22-04-2013 13:32:52

Gilbertvanhaasen
Gilbertvanhaasen
Ingeschreven: 20-07-2011
Reputatie: +  0  -
Profiel   Stuur e-mail  
Ik heb ineens het volgende probleem: hij laadt niet meer op!

Heb even gezocht of er meer mensen waren met dit probleem en kon niet veel vinden, het enige wat ik kon vinden was dat de pinnetjes van de adapter die de usb kabel op zijn plek houd en voor de connectie zorgt ietsje naar boven te buigen. Gedaan maar nog steeds niet laden.

Toen dacht ik dat het misschien aan de kabel zelf ligt en sluit de tablet aan de pc en deze wordt gewoon gezien dus de usb kabel is niet kapot. Dan zou je denken dat de adapter zelf kapot is maar hoe kan je zoiets checken?

De aansluiting op de tablet zelf werkt ook gewoon want anders ziet de pc hem niet, toch? Heeft iemand hier misschien ervaring mee want ik weet het even niet meer en begin hem te missen

Update:

Ik had hem uitgemaakt en dacht laat ik nu eens het weer proberen en stop de kabel van de adapter in de tablet en hij start ineens op. Kreeg ineens goede hoop maar ging direct weer uit. Ik heb hier een custom rom op draaien (deze: Android 4.2 on TF101 | v0.8.0 XMAS | 4.2 GAPPS - xda-developers)

Ik had al vrij vroeg problemen ermee want na een tijdje kon ik hem alleen opstarten d.m.v. de adapter aan te sluiten en niet via de normale weg de startknop linksboven.

Adapter is ook niet kapot want ik heb hier de USB kabel van mijn telefoon in gedaan en de telefoon laad gewoon op, dus adapter is niet kapot.

Bijgewerkt (22-04-2013 13:32:52)

#2 23-04-2013 21:12:28

bvonk
bvonk
Ingeschreven: 24-10-2011
Profiel   Stuur e-mail  
Denk dat je niet met zekerheid kan zeggen dat het niet aan de kabel ligt. De stroom gaat waarschijnlijk door andere contactpunten dan de data tussen tablet en pc.

Weet niet of het hetzelfde probleem was maar ik heb het ook een keertje gehad, heb toen zelfs een nieuwe kabel en adapter gekocht. Maar voordat die binnen waren deed het het wel weer opeens. Wat het probleem was weet ik nog steeds niet, misschien was een herstart toen de oplossing.

Weet niet of je ook de dock hebt, anders kun je proberen op te laden.

Bijgewerkt (23-04-2013 21:12:28)

#3 07-05-2013 10:16:36

Gilbertvanhaasen
Gilbertvanhaasen
Ingeschreven: 20-07-2011
Profiel   Stuur e-mail  
bvonk;401906
Denk dat je niet met zekerheid kan zeggen dat het niet aan de kabel ligt. De stroom gaat waarschijnlijk door andere contactpunten dan de data tussen tablet en pc.

Weet niet of het hetzelfde probleem was maar ik heb het ook een keertje gehad, heb toen zelfs een nieuwe kabel en adapter gekocht. Maar voordat die binnen waren deed het het wel weer opeens. Wat het probleem was weet ik nog steeds niet, misschien was een herstart toen de oplossing.

Weet niet of je ook de dock hebt, anders kun je proberen op te laden.

Ik heb het probleem inmiddels opgelost door gewoon opnieuw de custom rom te installeren. Maar nu doet zich een groter probleem voor maar daar open ik een nieuwe topic voor.

Bijgewerkt (07-05-2013 10:16:36)