Androidworld
Androidworld

#1 20-10-2010 17:58 uur

jbakers
jbakers
Ingeschreven: 13-10-2010
Reputatie
Reputatie omhoog 0 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
AdFree Android - Android app on AppBrain

Deze app is nog maar een enkele keer genoemd hier op AW en ik vind dat deze app wel wat meer aandacht verdient.
Mede omdat hij erg moeilijk te vindin is op de market door all andere aps die adverteren met “adfree”.

Gratis te installeren, enigste nadeel is dat je telefoon geroot moet zijn.

Erg simpel programma, eerste keer als je het opstart kijkt hij voor updates.
In principe maakt hij een hosts bestand aan, waarin hij all IP`s van de ad`s blokkeert.
Het werkt 100%, heb sinds installatie geen enkele ad meer gezien.

Het vervelende is dat veel “gratis” apps met veel ad`s komen, en je moet betalen om die ad's weg te krijgen.

Nu kun je met een simpel tooltje, op een legale wijze, de betaalde versie krijgen van verschillende apps /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bijgewerkt (20-10-2010 17:58)

#2 20-10-2010 18:12 uur

Marvin
Marvin
Ingeschreven: 30-12-2009
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
jbakers;49425
Het vervelende is dat veel “gratis” apps met veel ad`s komen, en je moet betalen om die ad's weg te krijgen.
Je beseft je wel dat de ontwikkeling van (gratis) apps grotendeels betaald wordt door advertentieinkomsten? Die je hier mee dus om zeep helpt?

Bijgewerkt (20-10-2010 18:12)

#3 20-10-2010 19:48 uur

Nolimits
Nolimits
Ingeschreven: 21-03-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Wat ga je straks krijgen…dat er geen gratis apps meer gemaakt worden.
Meestal zijn de ads zo onopvallend dat je er geen last van hebt.
En de apps die echt goed / bruikbaar zijn,zijn die paar euro wel waard.

Maar goed,onder de aandacht brengen mag altijd natuurlijk…dit is gewoon mijn mening.

Bijgewerkt (20-10-2010 19:48)

#4 20-10-2010 19:58 uur

fifarunnerr
fifarunnerr
Ingeschreven: 13-07-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Precies, advertenties zijn nodig om de apps gratis te houden. Anders worden alle apps betaald en dat is alleen maar slecht voor Android. Laat die ontwikkelaars hun centen verdienen, dan blijven ze doorgaan met het ontwikkelen van huidige en toekomstige applicaties. Als je die advertenties irritant vind betaal je maar voor de volledige versie of zoek je een andere app.
Veel apps met ads –> Blokkeer advertenties –> Geen inkomsten –> Minder ontwikkeling nieuwe applicaties —> Minder gratis apps

Kom op zeg, die ene regel met advertenties zijn toch geen probleem? Ik snap niet dat mensen daar een probleem van maken. Tuurlijk heb je liever een ad-free versie, maar als er wel ads zijn moet je de keuze van de ontwikkelaar respecteren.

Ik neem aan dat je ook YouTube filmpjes en televisieprogramma's kijkt waar af en toe wat reclame in zit? Tuurlijk is dat zonde, maar als iedereen die reclame blokkeert worden er geen televisieprogramma's meer gemaakt. Hetzelfde geld voor 75% van de sites

Bijgewerkt (20-10-2010 19:58)

#5 20-10-2010 20:31 uur

jbakers
jbakers
Ingeschreven: 13-10-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
fifarunnerr;49501
Tuurlijk heb je liever een ad-free versie,

En dit is dus precies de reden voor deze app.
De maker's keuze om ad's te gebruiken respecteren is flauwekul, veel mensen hier passen hier ook hun firmware en dergelijke aan. Dit is toch ook de keuze van de fabrikant?
Of is dit wel oké?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bijgewerkt (20-10-2010 20:31)

#6 20-10-2010 20:50 uur

frank1964
frank1964
Ingeschreven: 27-04-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Vind ik geen flauwekul, wil je add free dan koop je die app gewoonweg want de maker doet er immers ook zijn best voor. Cutom roms is een heel ander verhaal. De fabrikant levert een product af wat gekocht wordt en daar is voor hem de kous af, wat je er verder mee doet zal hem een zorg zijn, hij heeft immers zijn centen al binnen. Het om zeep helpen van een freeware app met ads zal er uiteindelijk toe leiden dat de maker geen inkomsten meer heeft op die app en er dus ook geen tijd en geld meer wil investeren om de app te verbeteren cq. up to date te houden en daarmee dupeer je uiteindelijk ook weer die mensen mee die wel netjes voor de app betaald hebben.

En om de vergelijking te trekken met illegale pc software: laat ik dan maar gelijk zeggen dat ik zo'n heilig boontje ben die alleen maar officiële software op zijn pc heeft staan, legaal aan mijn mp3 verzameling kom en voor mijn webcast netjes buma/stemra en sena kosten afdraag.

Bijgewerkt (20-10-2010 20:50)

#7 20-10-2010 20:52 uur

i_like_android
i_like_android
Ingeschreven: 11-07-2009
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Je kan deze file ook handmatig aanmaken op je pc en deze dan via adb copieren naar je telefoon en deze in de map /etc zetten.

Bijgewerkt (20-10-2010 20:52)

#8 20-10-2010 20:58 uur

doctormetal
doctormetal
Ingeschreven: 18-08-2010
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
jbakers;49528
En dit is dus precies de reden voor deze app.
De maker's keuze om ad's te gebruiken respecteren is flauwekul, veel mensen hier passen hier ook hun firmware en dergelijke aan. Dit is toch ook de keuze van de fabrikant?
Of is dit wel oké?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Een ad blokkeren is effectief de maker van inkomsten beroven, oftewel gewoon diefstal. Een andere ROM installeren op een telefoon die al betaald is is geen inkomstenderving voor de fabrikant en is dus iets heel anders.

Bijgewerkt (20-10-2010 20:58)

#9 20-10-2010 21:38 uur

Marvin
Marvin
Ingeschreven: 30-12-2009
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
jbakers;49528
veel mensen hier passen hier ook hun firmware en dergelijke aan. Dit is toch ook de keuze van de fabrikant?
De fabrikant verdient aan de verkoop van de hardware, dat er software nodig is op die apparaten is alleen maar onhandig voor ‘m.

Als ontwikkelaar (in loondienst gelukkig) weet ik maar al te goed waar dit soort praktijken toe leiden. De volgende stap is ongetwijfeld een combinatie van licentiëring en adserving vanaf dezelfde server. Geen advertenties is dan ook geen werkende applicatie (want geen geldig licentie). De user verliest daarmee want dat betekent dat iedere app geregeld internet op zal gaan om z’n licentie te testen. En ik weet niet of het je ontgaan is, maar we gaan meer en meer toe naar een model waarbij er voor data betaald moet worden. Zo snijdt het mes je straks aan twee kanten…

Bijgewerkt (20-10-2010 21:38)

#10 20-10-2010 21:55 uur

AVS
AVS
Ingeschreven: 02-10-2009
Reputatie
Profiel    Stuur e-mail   
Ik vindt deze discussie persoonlijk niet verkeerd.
Ik kan me geen andere discussie voor de geest halen waarin het over de apps met reklame ging en waarbij de ontwikkelaar eens centraal gestelt wordt.

Ook al zullen veel lezers van deze topic waarschijnlijk best wel ideeen hebben omtrend de reden van reklame in de free apps… eens wat uitleg van anderen hierommtrend kan nooit kwaad en zal hopenlijk ook tot een beter begrip leiden waarom een ontwikkelaar ervoor kiest om reklame in zijn/haar applicatie te zetten.
HTC One M8
Rom: Viper One 2.1.0
Kernel: Stock

Bijgewerkt (20-10-2010 21:55)