Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 8 Sirocco

• OnePlus 6

• Xiaomi Mi A1

• Samsung Galaxy S9+

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

ayla

ayla

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 161
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2018
  • 17:27

Ik wil graag advies vragen bij het kopen van een smartphone voor mijn echtgenoot

ik heb in juni  gekocht een Samsung J3 maar blijkt hij kan er niets mee  geen update ontvangen laat staan iets er op

zetten  heeft  maar 8 GB geheugen  er op te zitten,helaas hebben ze dat niet gezegd bij het kopen is dus een grote ergernis had er een SD kaart in laten zetten maar daar kan niets op 

nu wilde ik hem verrassen met een andere  waar ik  voor hem   Twitter op kan zetten en whatsapp en gmail misschien de telegraaf app  dacht zelf aan 16GB

heb iets gelezen over de nokia 5 ziet er goed uit maar nu kwam ik tegen dat de  batterij niet vervangen kan worden  misschien  een nadeel ?

mijn man doet er verder niets mee  is al een (stukje) ouder  maar geniet wel om  op Twitter alles van de politiek te volgen ik vind het heel moeilijk zocht iets in de  prijsklasse  tot 300 euro zonder abonnement

hoop dat ik hier wat adviezen kan krijgen zodat ik dit keer de goede keuze kan maken

vriendelijke groet Ayla

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6038
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 19 januari 2018
  • 18:42

Verplaatst naar Koopadvies-forum

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 19 januari 2018
  • 19:13

Allereerst, ga eens te rade bij iemand die kennis heeft van telefoons. Wat ik zo in je verhaal lees loop je tegen problemen aan, die volgens mij makkelijk opgelost kunnen worden.

"De Galaxy J3 is uitgerust met een Quad Core processor en 1,5 GB RAM-geheugen."

Mijn Note heeft maar 1Gb ram werkgeheugen, maar daar staan toch behoorlijk wat programma's op, dus dat het bij jou een geheugenprobleem is, écht niet !.

En wat bedoel je met, geen update ontvangen ?
Geen updates van de apps of van Android zelf ?

Niet alle toestellen krijgen steeds de laatste Android versies !.
Mijn Note heeft 4.1.2 als laatste officiele versie ontvangen.

Maar staar je niet blind, ik kan er nog steeds mee wat ik met 8.0 ook zou kunnen.
(niet alles wat 8 in zich heeft natuurlijk, maar wel wat ik zelf doe en gebruik op de telefoon).

Ik denk eerder dat het een rechtenprobleem is. Google heeft namelijk besloten, dat met ingang van Android 6 er een beter (???????) rechtensysteem moest komen. Nou, nog nooit zoiets beroerds gezien !!!!.
Geef je apps geen rechten, dan werkt de app niet.

Ga eens naar een winkel en vraag eens of zij er bv Twitter op kunnen zetten. Of beter nog, doe het zelf en laten zij aangeven wat je verkeerd doet. Dan weet je gelijk hoe je de rest ook kunt installeren.

Mocht je in de buurt van Arnhem wonen, je mag ook hier langskomen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

ayla

ayla

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 161
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2018
  • 15:41

dank je wel maar ik bedoel alle standaards apps als er een updates zijn daar van word iedere keer gezegd te weinig

ruimte verwijder en geeft dan aan Twitter en whatsapp  ik heb er watsapp afgedaan 

heb gekeken of die op een SD kaartje kunnen maar is niet zo dus twitter is geen probleem maar verdre kan ik er niets mee

verder word er niets opgezet zit maar 8GB geheugen is 

hartelijke groet t Ayla

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2276
  • Reputatie 70
  • 20 januari 2018
  • 19:53

8Gb geheugen is echt meer en meer dan voldoende. Als ik je verhaal goed lees dan zou het toestel prima moeten voldoen.
Neem eerst eens andere maatregelen. Bij het onderdeel opslag de cache legen kan in extreme gevallen soms al gigabytes vrijmaken.
Gemaakte foto's verwijderen of verplaatsen naar een sd-kaartje. Muziek idem dito.
Bekijk eens hoeveel de whatsapp geschiedenis in beslag neemt en verwijder eventueel oude gegevens en backups.
CCleaner of SD Maid kunnen ook behulpzaam zijn.

angelo35

angelo35

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 3899
  • Reputatie 140
  • 20 januari 2018
  • 21:07

volgens mij gaat het hier over 8gb aan opslag, en niet over 8gb geheugen. totaal verschillend. telefoon met 8gb opslag ben je gewoon niks. apps nemen tegenwoordig veel meer opslag in dan vroeger,neem dan nog wa foto's en u telefoon zit direct vol. persoonlijk vind ik minimum dat je 64gb opslag moet hebben.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

angelo35

angelo35

• Berichten 3899
  • Reputatie 140
  • 20 januari 2018
  • 21:09

voor 300 euro koop je eventueel een mooie tweedehands ook hoor.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2276
  • Reputatie 70
  • 20 januari 2018
  • 23:29

Angelo, wees even reëel. Kijk even naar het gewenste gebruik. Dat kan zelfs nog op een Galaxy S1. Dus ja, 8gb (opslag)geheugen is meer dan voldoende.

angelo35

angelo35

• Berichten 3899
  • Reputatie 140
  • 21 januari 2018
  • 09:23

als het enkel voor dit is ja ok.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 22 januari 2018
  • 10:03

Ale er iedere keer gezegd word te weinig ruimte verwijder apps, dan heb je gewoon heeeel veeeel op je telefoon staan.

Kijk welke apps niet persé nodig zijn (facebook) en gooi die er af.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren