Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi A2

• Xiaomi Redmi Note 5

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• Nokia 8 Sirocco

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

mvdk

mvdk

• Lid sinds 02 december 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 2 december 2012
  • 14:15

hallo iedereen, ik wil naast mijn hotmailaccount nog een account toevoegen. ik weet waar ik dit moet doen maar het betreft hier een webmail account van mijn school. wat ik ook probeer, het lukt me niet. pop3, imap en MEA type accounts heb ik geprobeerd maar mijn samsung GS 2 kan geen verbinding maken met de server. mijn emailadres ziet er als volgt uit ; ……….@student.hu.nl

weet iemand hoe ik mijn account van school kan toevoegen??

alvast bedankt! grtz

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
skabelpunk

skabelpunk

• Lid sinds 15 november 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 2 december 2012
  • 14:35

Dat is mij ook nooit gelukt met mn hu mail! Doorsturen naar gmail ook niet. Ik luister ook even mee.

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 3 december 2012
  • 11:35

Dit gaat zeer waarschijnlijk niet lukken als jullie er niet gecertificeerd voor zijn door jullie school . Ik heb dit ook voor mijn werk. We hebben een account op de computer staan, van Windows. Ik heb aan ICT de instellingen gevraagd, ik moest dus zelf kiezen voor Microsoft Exchange account . En daar dan dus de gegevens van de servers invoeren. Dit heeft tijdelijk gewerkt tot de certificaat was ingetrokken, na opnieuw de aanvraag gedaan te hebben bij ICT is dit weer vrijgegeven en kan ik mijn werk mail weer ontvangen op mijn telefoon .

Dus dit zal bij jullie ook het geval zijn misschien, dus vraag het even na bij jullie ICT afdeling .

Bewerkt (24 april 2013 15:57)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 3 december 2012
  • 12:45

Let er wel op dat je dan waarschijnlijk ook een zogenaamde ‘apparaatbeheerder’ op je toestel krijgt. Dit houdt in dat ze controle over je apparaat krijgen, zodat ze hem bijvoorbeeld op afstand een factory reset kunnen geven, of dat je perse een pincode moet instellen.

Bewerkt (24 april 2013 15:57)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 4 december 2012
  • 12:19

Hoeft niet per sé, ligt er maar net aan hoe de Exchange beheerder dit heeft ingesteld.
Nog even resumé, je moet het volgende proberen in te vullen:

- Microsoft Exchange kiezen
- Servernaam: webmail.hu.nl
- Username: voornaam.achternaam@student.hu.nl
- Password: je wachtwoord

En dit moet dan dus ook in je email-app gebeuren, niet in je Gmail-app (voor de zeker-
heid toch maar) Werkt dit niet dan kan zijn dat het misschien nog opengezet moet worden
(vinkje bij school in AD).

Net e.e.a. nagelopen maar het LIJKT mij niet er certificaten zijn ingetrokken zo op het
eerste oog, of ik ben scheel (hele log doorlopen):

Bewerkt (24 april 2013 15:58)
skabelpunk

skabelpunk

• Lid sinds 15 november 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 17 december 2012
  • 11:43

Ik denk dat je deze mail zelf ook hebt gehad maar voor de zekerheid;

Tussen 17 en 24 december nieuwe e-mailomgeving studenten FG

Na een periode van uitvoerig testen verandert voor jou, als student van de HU, de e-mailomgeving. Dit heeft te maken met de introductie van Office 365 . De overgang vindt per faculteit plaats en vanaf 17 december is de FG aan de beurt. Tussen17en24december gaan alle FG-studenten in fases over. Of je over bent merk je aan de mailbutton die verschijnt op je opleidingsintranet en het extra inlogscherm dat verschijnt wanneer je naar webmail.hu.nl gaat. Wil je (na de overgang) in één keer kunnen inloggen, gebruik dan voortaanmymail.hu.nl.

Met ‘nieuwe e-mailomgeving’ bedoelen we: een andere mailbox en extra functionaliteitenen voordelen;

- meer opslagruimte (van 175 Mb naar 25 Gb)
- gebruik en delen van de functionaliteit ‘agenda’
- e-mail is via mobiel beter beschikbaar
- uitgebreide mogelijkheden op het gebied van online communiceren (chat, bellen, videoconferencing)
- aanwezigheid van studenten/medewerkers is zichtbaar

Ervaringen medestudenten
De afgelopen weken hebben medestudenten de nieuwe omgeving uitgebreid getest. Mede na hun positieve feedback is besloten om live te gaan. Hun ervaringen vind je op www.nieuwemail.hu.nl.
www.nieuwemail.hu.nl
Op de website www.nieuwemail.hu.nl vind je alle informatie over het gebruik van de nieuwe e-mailomgeving, extra functionaliteiten, handleidingen, instellingen voor je smartphone, een overzicht met veelgestelde vragen en antwoorden, etcetera.
Let op!
- Jouw e-mailadres en wachtwoord blijven hetzelfde.
- Heb je in je mailbox bestanden van meer dan 25 MB, dan kunnen we jouw mailbox niet overzetten. Ruim daarom grote bestanden op. Doe je dat niet, of zie je grote bestanden over het hoofd, dan ontvang je een geautomatiseerde e-mail waarin wordt aangegeven welke bijlagen te groot zijn. Gooi deze bestanden weg, of bewaar ze.

www.nieuwemail.hu.nl

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
agodarzi

agodarzi

• Lid sinds 28 januari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 10
  • 28 januari 2014
  • 00:19

Ik heb de oplossing gevonden na enkele maanden.

Je gaat naar “Instellingen”, “Accounts”, “Account toevoegen”, “E-mail”.

Daar vul je in: “voornaam.achternaam@student.hu.nl” + “wachtwoord”.

Daarna ga je naar handmatig instellen. Kies niet voor een “Microsoft Exchange ActiveSync” type account, maar een “POP3-account”, gezien de Hogeschool Utrecht is overgestapt naar Outlook (Office 365).

Dan moet je even jouw gebruikersnaam even aanvullen, gezien er geen “@student.hu.nl” achter staat.
Als POP3 server vul je in “outlook.office365.com”, Beveiligingstype “SSL”, Poort “995”.

Volgende scherm, kies als SMTP server “smtp.office365.com”, Beveilingstype “TLS”, Poort “587”

Rond alle voorkeuren af en je kunt vanaf nu op jouw Android toestel Webmail ontvangen en verzenden.

Blaat

Blaat

• Lid sinds 15 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 december 2014
  • 18:16

Om je HU-mail te gebruiken met de ActiveSync methode moet je als server outlook.office365.com gebruiken en als gebruiker \voornaam.achternaam@student.hu.nl, domein leeghouden en de standaard poort aanhouden (443)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren